Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Göran - 17 januari 2009 08:48

Kallas det nostalgi när man bara drömmer sig tillbaka ett halvår? Eller måste det handla om 50-, 60- eller 70-tal?

Det får väl vara hur det vill med det där - jag vet bara att när det började ljusna här utanför fönstret och jag såg snöig skog så började jag längta. Inte efter sommaren, konstigt nog, även om inte det heller vore fel. Nej, jag längtade tillbaka till höst, gulnande löv och naturens dignande smörgåsbord av läckra svampar. Fyndet på bilden är från september -08, det bästa året för trattisar detta sekel! Visst är de fina?

Men svampskog känns avlägset när det är -10 utanför! Fast man får se det positivt ändå - igår var det ju -18!

Januari är, som alltid, årets fattigaste månad! Julen har grävt djupa hål i ekonomin, att man aldrig lär sig.... Dagens samlade tillgångar uppgår till 3:50 och det får man sannerligen inte mycket för. Men som tur är finns det mat fram till tisdag då barnbidraget kommer. Ungarna får klara helgen utan läsk, chips, godis och andra onödigheter. Man får vara nöjd över det man har, många har det ju mycket sämre! Yngre dotra och jag festade på popcorn igår kväll och det gick bra, det också! Jag gnäller inte, har ju själv ställt till det. Och tänk så många som har det sämre! Vi har tak över huvudet, mat på bordet varje dag och varandra så varför klaga? Vi tände ett 20-tal värmeljus för att hålla kölden ute och de ger ju även en mysfaktor.

Och därmed tillönskas svenska folket en fortsatt härlig helg!


PS. Ikväll är det "Stjärnorna på slottet" igen... ;-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards