Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Göran - 18 januari 2009 09:31

SR har ju direktsändningar av elitserien på nätet och i denna webradio följde jag Timrås match mot Södertälje igår. Mycket bedrövligt har jag hört men det där tar nog priset! Amatörmässigheten är otrolig hos SR, när det gäller detta! Tror att jag har hört från samtliga elitseriearenor och ALLA kommentatorer är äckligt hemmapartiska! Alla utom Timrås!

Jag vill helst att de ska vara så objektiva som möjligt men Carl-Johan Höijby och hans bisittare (som jag inte vet vem han är men han LÅTER som om han kommer från Ö-vik) verkar hålla  på ALLT utom Timrå. Så fort Timrå leder har de långa utläggningar om hur motståndarna ska vända på matchen. Och när TIK ligger under pratar de bara om hur duktiga det andra laget är.

Förra året hette kommentatorn Anders Nilsson. Han fick också mycket kritik men jag tycker han var hästlängder före dagens amatörer. T.o.m kommentatorn i Ängelholm som lät som Robert Gustavssons figur i "Fråga Bertil" är bättre än dessa två. Hans engagemang var i nivå med någon som kommenterar en grönsaksutställning på en trädgårdsmarknad men han var i alla fall hyfsat neutral.

Nog om detta. Som jag lovat gav jag igår kväll Madame Dellert i "Stjärnorna på slottet"  en timme att visa  sig vara nåt mer än jaag redan visste. Men hon är samma diva idag som innan - den enda deltagaren i årets upplaga som inte överraskat mig i TV-soffan. Nu är det slut och man undrar så smått om det blir fler upplagor och vilka kändisar som i så fall får vara med.

Söndagsmorgon råder över hela landet och ute är det lite grått. Ska försöka ta mig i kragen och komma ut på en promenad innan dagen är slut. Tyvärr råder ju även svår pengabrist så det blir svårt att hitta på nåt skoj med mina avkommor. Tiden är väl förbi då man kunde roa dem med en tur till stadens museum, Kulturmagasinet... Där är det ju fortfarande gratis, konstigt nog! Men... parkering av bil kostar ju istället så det får nog bli promenad! Och nöta dyra skosulor..... Hmpfff!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards