Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Göran - 21 januari 2009 18:22

Alltså... det där med snö... Handen på hjärtat - är det egentligen så jävla lyckat? Jag menar på fullaste allvar att det borde avskaffas!

Var  är den där globala uppvärmningen när man behöver den?
Imorse spanade jag ut och såg att det fallt 15-20 cm. Och när jag trippade ut för att hämta tidningen kände jag att det var blötsnö dessutom.

Ah, men... FY FAN FÖR BLÖTSNÖ!!!

Är det vår herres sätt att straffa oss, månntro? "Nä, nu har de haft det alldeles för bra därnere på jorden ett tag, jag tror jag slänger på dem lite blötsnö!" Kan det vara så?

Det enda vettiga nån kan använda snö till är väl att åka skidor på den men de som vill det kan väl åka till Alperna eller nåt då! Man ser också hur barn gläds åt den men de begriper väl inte bättre, stackarna. Det förstår man ju lätt när man ser hur vanvördigt de behandlar den. Kramar och kastar snöbollar på medelålders och äldre herrar och damer! Bygger "gubbar" av den - men de blir ju själva gamla en dag!

Nej, fram för 2 månader vardera av vår och höst, 7½ månads sommar och så liiiite vinter mellan julafton och trettondagen! Det blir väl bra?

Nu blir det TV-soffan och handbolls-VM!


Av Göran - 21 januari 2009 12:33

Jaha, så har det hänt! Det som jag aldrig trodde innan valet i USA - Amerika har fått en färgad president! Tack USA för att ni visade att jag hade fel om er. När kampanjerna rullade igång var jag stensäker att republikanernas kandidat -vem det än blivit- skulle vinna. För jag var övrtygad om att USA varken skulle välja en kvinna eller en färgad till Vita Huset.

Den här gången är jag glad att jag hade fel!

Och jag tror att det är bra för inte bara USA utan för hela världen att Obama vann. Igår när jag hörde delar av hans tal kändes det, på nåt sätt, som om världen i ett enda slag blivit en liten aning snällare. En bättre jord, alltså!

Så nu återstår ju att se om han kan leverera också. Snacka är ju en sak men han har massor att leva upp till nu! Och OM Obama verkligen avslutar Irak-kriget, stänger Guantanamo samt får USA;s ekonomi på fötter så lär han gå till historien som en av de mest älskade presidenterna någonsin. Just nu har han i alla fall de breda massorna på sin sida så det gäller att han håller dem på gott humör.

Sen tycks det ju även vara så at Israel håller på att backa från Gaza. (Neeej, killar, Gazaremsan är INTE den bruna randen som ibland uppträder i kallingarna).

Och de reträtten kan vi väl, i så fall, tacka Bert Karlsson för, tänker jag! För de läser väl Expressen i Israel?

Det tror åtminstone jag och när de såg att Bertan ville utestänga Israel från Eurovisionsschlagerfestivalen (vilket j-a ord!!!) så fick de väl kalla fötter kan man tänka sig....

Undrar hur snacket gick, jag.... Typ; Nej ni grabbar nu får vi sluta bomba palestinska skolungar annars åker vi ur schlagerfestivalen!???

Ja, se Bert Karlsson, det är en riktig fredsmäklare det! Nobels fredspris 2009 är därmed klart! Eller???

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards