Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Göran - 24 januari 2009 20:05

Jaha, så har vi alltså förlorat igen då! Och med "Vi" menar jag förstås Timrå IK! Såg matchen vi aPPV!

Men jag tycker inte att vi ska dra FÖR stora växlar på denna förlust!
Bara att erkänna - idag torskade vi mot ett bättre lag!

Jo, jag vet att vi dominerade mer än halva matchen. Men det var bara imaginärt! (Svårt ord? - Slå upp det i så fall!) Färjestad kommer att vara ett av 4 semifinallag, de har en starkare trupp än vi. Som jag ser det finns det tre lag som -utan snack- är bättre än Timrå! Jag talar om Färjestad, Linköping och HV71! Dessa är topp-3 i Sverige idag!

Alla andra kan vi slå i bäst av tre eller fem eller sju.

Jag tycker att TIK ska ha all heder av dagens insats. Vi var faktiskt snubblande nära att vända ett 4-0-underläge. Men liiiite mer flyt hade vi fått in en kvitteringspuck. Och då hade det blivit en HELT annan match i slutet.

Backlund valde att lämna målet efter 4-0 och jag klandrar honom inte. Inte heller var det hans fel att det "rann iväg". Visst kan jag också tycka att "Backe" borde tagit 4-0-pucken men att han råkade slå in den första var ju en ren olyckshändelse. Vad gäller 2-0 och 3-0 är det inte så mycket att göra för målvakten men kanske var bytet precis vad utespelarna behövde!

Tack och lov är vi åtminstone kvar på slutspelsplats men med lite flyt kunde vi ha varit fyra i tabellen! Tänk om Johan "Bagarn" Andersson fattat hur fri han var när han fick öppet mål i första perioden! Då hade nog slutresultatet blivit ett annat!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards