Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Göran - 25 januari 2009 13:29

"Lugnt och skönt"! Eller "långtråkigt"! Vart drar man gränsen? Hur vet man att man haft det lugnt och skönt utan att ha långtråkigt? Och... är det då så himla hemskt att ha lite småtråkigt ibland?

Nej, jag tror att vi behöver det, faktiskt! Jag har nog haft det väldigt långtråkigt denna helg, har just inte gjort nånting. Slappat vid dator och TV mestadels eller på rygg i sängen läsandes.

Förutom den morgongymnastik naturen försåg mig med imorse förstås! Javisst, ännu mer såndär j-a snö! "The white hell"!

Och givetvis lyckas min kära granne vara borta just denna helg så jag hade dubbel snöskottning - antar att han kommer hem lagom till plogbilen har varit här och jag har tagit bort plogvallen också!

Nejdå, jag ska inte alls klaga på grannen. Tvärtom så har jag de bästa grannar man kan ha. Vi skottar åt varandra så en annan gång är det jag som slipper. Önskar bara att de ville komma och ploga gatorna så man törs ge sig ut och handla lite mjölk och annat smått o gott. Nog lär jag ta mig både nerför backarna och upp igen (man kör ju SAAB....) men det är såpass mycket snö att jag tvekar litegrann.

Så jag blir kanske sittande här vi databurken ett tag till. Om inte annat kan man ju surfa runt på Youtube - där finns mycket skoj. Eller på en av favvosajterna http://www.kossan.se . Filmerna där kan jag rekommendera!

Önskar eventuella läsare och smygfluktare en härlig söndag!

Ta hand om er så inte nån annan måste göra det!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards