Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

"Just nu är det många som ringer....."

Av Göran - 26 januari 2009 09:06

Avlöningsdag! Eller kanske snarare...; Räknings-betalnings-dag!!!

Har plikttroget pröjsat hyra, vatten, mobiltelen, underhållet och övrigt och vips så var man nästan lika fattig som igår! Och nu ska jag iväg och bunkra käk för den närmaste 14 dagarna så då ryker väl resten av slantarna!

Vid en närmare kontroll såg jag att jag inte heller fått min månatliga tusenlapp i bostadsidrag heller. Så jag ringde F-kassan och efter att ha valt med knapptryck på arton menyer, knappat in mitt tiosiffriga personnummer hamnade jag som nummer 59 i deras telefonkö.

Är det inte rent förjävligt hur det har blivit med dessa förbannade call-centers? Jag minns den tid då man kunde ringa sitt lokala kontor och till och med få prata med "Larsson" som var familjens handläggare. Idag hamnar man i en jätteväxel där ingen känner ingen och ingen känner ansvar.

"Ja, det var ju konstigt... ser här att dina handlingar kom till oss första veckan i november---" Sen får man veta att berörd avdelning ska få en påstötning men vad det innebär kan man ju bara gissa! Kanske får jag allt retroaktivt i mitten av maj, vad vet jag? Hade det varit på hon, Larssons tid så hade hon fixat det direkt och dessutom bett om ursäkt och därefter sett till att jag hade pengarna inom 2 bankdagar!
Men detta med telefonköer ("Just nu är det många som ringer....") är ju ett gissel som genomsyrar hela samhället. Inte bara försäkringskassan! Vaddå "just nu"??? Det är ju för fan ALLTID "många som ringer"! Vart tog servicetänkandet vägen? Har ni försökt ringa er bank, t.ex? Jag nyttjar Swedbank men de andra är säkert likadana - telefonköer på uppemot en halvtimme!

I början av 90-talet deltog jag i en kurs som hette "Personlig kvalitet" och fick lära mig att allt över 3 signaler i telefonväxel var dålig kvalitet. Men det var ju på stenåldern innan man visste bättre....

Och värst av allihop är väl vårt största telebolag, Telia... ("Just nu är det många.... Er väntetid beräknas till mindre än 45 minuter")

"Er väntetid beräknas till MINDRE än..." , säger de. Är det för att man ska haja till och tänka att "Det var inte illa - mindre än 45 minuter! Jävlar vad det går undan här då!"

Jo, jag vet att det mesta går att göra via nätet, det är säkert jag som inte har ställt om mig ordentligt ännu.

Så jag säger än en gång; Det var bättre förr - ju förr desto bättre!

Då kunde man ju gå på posten också! Vilka tider, va! Kommer ni ihåg posten? Idag tvingas man hämta sina Ellospaket på en dygnet-runt-öppen Statoil istället för att ta bilen 3-4 km till närmsta postkontor.

Oj.... kanske inte ALLT var bättre ändå......

 
 
Ingen bild

bitterhalvan

26 oktober 2011 12:59

:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards