Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Göran - 27 januari 2009 23:26

Hård dag! Borde vara totalt slut men det är svårt att komma ner i varv ikväll. Började med att lyckas få sonen till skolan - varje dag jag klarar det känns som en seger om än i det lilla formatet.

Sen hem och började röja i garaget. Bråten höll på att svämma över totalt. Fällde baksätet på SAAB;en och packade den så full som det gick. Bl.a ett trasigt skrivbord, två pensionerade TV-apparater, ett stort åbäke till dataskärm som gjort sitt samt en massa småskräp packat i tre stora säckar.

Allt fraktades sedan till soptippen, tacksam över att det fortfarande är gratis att lämna sitt skräp där. Undrar hur länge det dröjer innan man måste väga ekipaget före och efter tömning och sen betala per kg!

Och nytta gjorde det förstås - numera går det att ta sig in i i garaget utan alltför stora akrobatiska krumbukter. Men en hel del återstår innan det ryms en bil där så jag får väl fortsätta imorgon och ev. köra ett lass till på tippen.

Lagade ris med kryddig korvstroganoff på blandade korvsorter vilket uppskattades av sonen, lilla dottern ooch hennes pojkvän som var middagsgäst idag.

Sen blev det hockey i Timrå! Jag, dottern och "mågämnet". Erbjöd förstås sönerna också att följa med men ingen av dem ville. En riktig skitmatch var det - men spännande! Dåligt spel men mycket kamp som det blir när viktiga poäng står på spel. Och mitt kära Timrå gjorde mig lycklig genom att knipa tre pinnar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards