Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Dyyyyra biljetter!

Av Göran - 28 januari 2009 07:18

Bruce Springsteen och E Street Band kommer till Sverige och Stockholms stadion i sommar. Självklart hade jag velat vara där!
Springsteen är husgud nr 1 hos mig, musikaliskt och textmässigt men inte ens han kan få mig att slanta upp nästan tvåtusen (!) för den billigaste biljetten. 1995 kr kostade ståplatsbiljetterna till de 2 konserterna (som sen blev tre eftersom efterfrågan på biljetter var så stor).

Ganska fantastiskt att biljetterna ÄNDÅ säljer slut på bara nån halvtimme!

Jag har sett honom live 2 gånger. I Stockholm 1999 och Göteborg 2003. Underbart, fantastiska konserter båda två men särskilt den på Ullevi. Men inte ens det gör det värt såna enorma pengar.

Vad är det som gör att det måste kosta så mycket? 2003 i Göteborg vill jag minnas att det kostade mellan 400-500 och då hade jag sittplats. Likaså på stadion -99.

Det känns lite surt men jag får väl hoppas på att Sundsvalls Gatufest får hit några bra artister (Lundell eller Winnerbäck t.ex) så får man väl gå dit istället. Dit kostar ju inte heller resan mer än typ 25 kr. Och uppehälle blir inte heller nån kostnad. Tredagarskort (som jag tidigare tyckt var dyrt) brukar betinga ett värde av c:a 600 kr och i jämförelse med Springsteen-biljetten känns det som en spottstyver!

Önskar därmed svenska folket en härlig onsdag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards