Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Göran - 29 januari 2009 21:19

Man MÅSTE ju inte skriva blogginlägg varje dag... Men det blir ju som ett gift, det här. Nästan beroendeframkallande!

Jag är besviken ikväll! Timrå förlorade än en gång mot MoDo FAST vi ledde med 2-0 halvvägs in i matchen. Jag såg inte men lyssnade på webradion - utmärkta kommentatorer i Ö-vik!

Och flera gånger under matchen hörde jag dem säga att Timrås målvakt släppte retur rakt framåt. Som så ofta denna säsong, skulle jag vilja påstå!

Måtte Mange Åkerlund bli frisk och hel snart, det känns mycket tryggare med honom som sista utpost! "Backe" är en bra målvakt, t.o.m lysande i sina bästa stunder men får svackor rätt som det är under pågående match. Åkerlund är jämnare. Säkrare, tycker jag. Vår finska panikvärvning, Karjalainen, känns inte heller sådär trygg men duger som back-up.

Synd att förlora just mot MoDo! Det är ju just i matcherna mot de andra på nedre halvan som vi måste vinna för att hålla kvalseriespöket borta. Nu TROR ju inte jag att varken Timrå eller MoDo hamnar där men det känns långt ifrån säkert.

Yngstingen hemma idag men han jobbade i alla fall en del med de uppgifter han fick med sig i onsdags. Sen var det ju vårdcentralen med dotra som fått nån infektion och vi åkte direkt till apoteket efteråt och hämtade penicillin. Märkligt nog var det ingen telefonkö heller när jag ringde och bokade tid och inte heller på apoteket var det nån väntan att tala om. Hmm... man kanske borde köpt en trisslott eller nåt idag...

Händelsefattig dag annars utom att min 16-åriga katt-tant fick nån Lidnersk knäpp en stund förut och blev kattunge på nytt. Hon for runt som en galning i kanske 45 sekunder och jagade sin egen svans. Sen upptäckte hon att jag tittade på henne och då coolade hon ner totalt. Tittade frågande på mig och jag LOVAR att hade hon kunnat vissla så skulle hon ha gjort det!

Sådär obekymrat med en min av...; "Vaddå??? JAG har väl inte gjort nåt! Du såg fel, gubbe!" Ungefär som om man råkar glömma en skål med lite räkor som ska tinas framme på bänken och hittar en tom skål och en katt med en räka i mungipan och en TOTALT oförstående min. ("Vaddå? Det var inte jag, det måste ha varit nån annan!!!") Men DET har bara hänt en gång och det är längesen så det är preskriberat nu.

Mestadels är hon ju en mycket trevlig katt. Inte ute så mycket nu på vintern, ofta hör man henne hoppa ner dörrhandtaget bara några minuter efter hon stått innanför dörren och nästan vrålat att hon vill ut.
Det fina med vintern är ju att då slipper man få hennes små "presenter" i form av sorkar, näbbmöss och en eller annan sparv ibland som släpas in på golvet. Hon menar säkert väl men jag uppskattar det tyvärr inte på det sätt som hon antagligen hoppas....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards