Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Äntligen måndag!

Av Göran - 2 februari 2009 09:15

Äntligen måndag! Denna pärla bland veckans dagar!

Nejdå, jag är inte alls ironisk - jag menar det!

Nu är grabben i skolan, han har haft det långtråkigt i helgen. Inget av mina förslag föll honom i smaken, det var bara dator, TV och playstation. Herregud, jag vill ju få honom att gå ut och röra på sig!
Dottern däremot gick visst i barndom ett tag igår (hehe) för hon och pojkvännen var ute och lekte i snön så femtonåringar de är. Men så blev hon sjuk också. Snuvig, hes och huvudvärk och hemma från skolan.

Tänk, jag trodde inte sånt bet på en under pågående penicillinkur! Fast det kanske var den där lekstunden ute som gjorde det och inte nån bacill...

Idag ska det handlas lite. Såg att LIDL har extrapris på blandfärs (39:90/kg!) så det blir det biffar av idag. Har plockat fram en pyts med frysta kantareller som ska bli en sås till dessa biffar - mumsigt värre!

F.ö ska jag fundera på om jag ska söka nytt ("nygammalt") jobb! 

På min arbetsplats annonserar de (internt) efter personal till portvakt/televäxel därr jag jobbade under 8 mån av förra året. Själva jobbet vet jag att jag trivs med men tiderna som gäller för denna befattning känns inte sådär jätteroliga. 6-14:36 eller 9:24-18 - hälften av varje. Att börja kl 6 är inga problem - värre att sluta klockan 18 på kvällen! De dagarna måste jag alltså se till att det finns mat som är bara att värma annars svälter väl ungarna ihjäl innan jag är hemma.

Fördelarna är annars många! Arbetsmiljön är ju betydligt renare än ute i fabriken t.ex Sen behöver jag ju inte vara där 20-25 minuter i förväg för att hinna byta käder och ta mig till min arbetsplats (nästan 1 km inom området). Och inte heller lägga nästan en halvtimme efter jobbet åt att duscha och byta om. När man slutar går man bara rakt ut till bilen och åker hem!

Å andra sidan kommer det säkert att finnas åtminstone EN sökande som är mer kvalificerad än jag så det kanske inte är lönt...

Kallt ute idag också, -18 när jag hämtade in tidningen! För kallt för att göra klart garagestädningen även om det är varmare i garaget än ute. Så jag får försöka göra lite nytta här inne istället.

 
 
Ingen bild

Catten

3 februari 2009 18:26

Klart det är lönt att söka! Du har ju tidigare erfarenhet och hur det än går så kostar det ju inte dig något att åtminstone prova, men om du INTE gör det kanske det kostar en del ånger efteråt?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards