Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Göran - 3 februari 2009 20:53

Fy f-n, vilken dag! Ska inte gå in närmare i det men jag skrev en gång förut att ibland känns det som att för varje steg framåt tar jag två tillbaka. Idag ramlade jag visst nerför halva trappan, bildligt talat!

En skitdag alltså! Så med optimistens idiotiska framtidtro hojtar jag käckt att "Det kan bara bli bättre imorgon!"

Fast innerst inne vet jag ju att det troligen inte är sant. Det är nog snarare som Ronny Eriksson, ståupparen, uttryckte det; "Det är aldrig så jävligt att det inte kan bli värre!" Det har jag ju upplevt också ett antal gånger under de 3-4 senaste åren.

Ronny brukar också säga; "Det är aldrig för sent att ge upp!" och det är ju en tröst, förstås! Vet inte om det är dagens motgångar, vintern, kylan, mörkret eller vad men idag syns inget ljus i andra änden av min tunnel. Elektrikerna har kanske gått i strejk....

Imorse grunnade jag en stund om jag kanske är utbränd... Det vore inget konstigt i så fall med tanke på allt som hänt runt mig de senaste åren!

Så jag kollade runt lite på nätet på olika hemsidor och konstaterade att jag uppfyller en hel del av kriterierna men inte nog många för att jag ska boka tid hos nån hjärnskrynklare. Men tröttheten känner jag igen alltför väl - spelar liksom ingen roll hur mycket jag får varva ner eller sova så har jag inget riktigt go, ingen fart liksom! Och de dagar jag känner mig uppåt räcker det med minsta lilla motgång för att sänka mig till botten igen.

Men... det är bara att "bryta ihop och gå vidare"! Det har inte fan tid att vara utbränd inte! Vila får man göra i graven! Tack för idag!


PS. Vad s.i.i.h i rubriken betyder? "Så in i helvete!"

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards