Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Göran - 4 februari 2009 23:19

"Nu blåser vi ut ljusen, stolta stad

För natten har blivit sen

Och sta´n en annan stad

Nu ringer jag en taxi

Och säger; Kör oss hem

Och mitt hem, det är där borta

Du ser det snart, min vän


Ja, mitt hem det är i tornet där

Som jag byggt av elfenben

Med hela havet nedanför

Som speglar eldens sken


Där eldar jag med drivved

Och med hopp om evigt liv

Där eldar jag för dig, min vän

Som ensamt tidsfördriv

Som ensamt tidsfördriv...."


Så börjar en av mina favoritlåtar! Hör och se på länken!


Good night Sweden... whereever you are...




http://youtube.com/watch?v=eFtkZiiM4TM

Av Göran - 4 februari 2009 09:04

Tack snälla Försäkringskassan! Jag berättade ju att jag inte fick nåt bostadsbidrag i januari ("Just nu är det många som ringer... " den 26/1).

Igår ringde jag igen för att höra vad som hänt sen sist men då jag hörde att jag var placerad som nr 253 i kön med beräknad kötid på "mindre än 45 minuter" så gav jag upp direkt. Men idag ser jag på internetbanken att pengarna kommer imorgon. De har givetvis sänkt bidraget i år också, från 1000 till 800 men varje skärv är ju välkommen!

Mindre glad är jag förstås att de räknat ut att jag 2007 fick 6200 kr för mycket(!) i bostadsbidrag. Men... så går det när man är dum nog att ta de chanser man får till övertid för att få in några extrakronor. Får väl skriva ett hövligt brev och vördsamt be om en avbetalningsplan för dryga 6000 är mer än jag kan snyta ur näsan sådär rakt av.

Annars kan jag snyta en hel del ur näsan idag! Fast då i form av snor och det är det ju ingen som betalar för. Måste vara dotra som smittat mig, jag som inte varit förkyld på åratal.

Och den lille gossen vägrade skola igen imorse! Nu gjorde det egentligen inget för hans lärare ringde och sa att hon fått magsjuka och måste vara hemma så han hade väl blivit hemma i alla fall. Jag får samla kraft och inrikta mig på att få iväg honom imorgon bitti!

Dotra klädde i alla fall på sig och åkte iväg på friluftsdag i Sidsjöbacken imorse. Rejält påpälsad som tur var för det är kallt idag också, -14 grader när jag hämtade ST i brevlådan imorse. Hoppas bara att hon inte blir sämre i sin förkylning för hon har inte råd med mer frånvaro.

Nu ska jag gå och ta fram stekfläsk ur frysen så jag kan laga hennes favoritmat idag, stuvade makaroner med fläsk! Hon behöver säkert lite extra kolhydrater efter en utedag i den här kylan. Själv skulle jag behöva en 10-dagars fasta... Tror faktiskt att jag tar och köper ett fastepaket på hälsokosten nästa gång det flyter in pengar! Sen var det väl självaste... (ja, ni vet vem jag menar) om det inte skulle bli fart på gubben igen!


De 3 F;en...??? Jo, Försäkringskassan, Förkylning och Fläsk

(Alltså inte "Ful, Fet och Femtioplus även om det lika gärna kunnat betyda det också)

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards