Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Göran - 5 februari 2009 22:00

Oj, vad skönt! Seger mot ryssarna i premiären, kan det bli så mycket bättre?

Linus Omark är ju gudomlig, matchen igenom! "Honken" likaså! Övriga får med beröm godkänt, över hela linjen!

Tittade förstås lite extra på Timrås Johan Andersson och som vanligt gjorde han det han ska i 60 minuter.

Tråkigt nog tycks han vara förlorad till nästa säsong, enligt ryktet klar för HV71 redan nu! Skulle gärna se honom kvar i Timrå annars.

Men han har ju skött sig jättebra under sin tid här så om han väljer att flytta är det vä bara att önska lycka till. Lite extra förtjust måste jag medge att jag blivit i "Bröderna Boxplay". D.v.s Johan och Erik Andersson.

För egen del ser jag fram emot ännu en barnfri helg! Precis vad jag behöver nu! På måndag ska jag börja jobba igen och det ska också bli skönt men först ska jag avnjuta lördag och söndag i TOTAL ensamhet.

Sov gott, Sverige! Var ni än är.....

Av Göran - 5 februari 2009 17:50

Ser att många lägger ut vitsar och roliga historier här så jag ska också bjuda på en. Den utspelas för ganska länge sen hos en skogsfaktor vid ett skogsbolag i Sundsvallstrakten....


En stor, stark skogshuggare kommer in till skogfaktorn för att söka jobb, Han skrapar lite med foten och tar av sig mössan innan han säger...

- Jag har hört att ni behöv´huggare! Ta mej!

- Jaha, säger skogsfaktorn. Har ni nån erfarenhet av skogsarbete.

- Jodå, jag har jöbbe sen jag var 12. Bara i skogen.

- Jamen, det låter ju bra! Var nånstans har ni jobbat då?

- Tja, jag växte upp i Lycksele så jag började där och när all skog var borta där blev det Åsele och sen Ramsele.

Skogfaktorn ville då skämta med denne skogarnas son och sa...

- Jaha, Lycksele, Åsele och Ramsele.... Då har ni väl jobbat i Ar-sele också då, kan jag tro!

Skogshuggaren rör inte en min utan svarar genast.

- Nej, det har jag inte! Men jag är barnfödd inte långt därifrån!



Jaja, säkert jättegammal, men JAG tycker den är rolig i alla fall!

Av Göran - 5 februari 2009 11:34

Tja, så har det hänt till slut - centern har bytt fot i kärnkraftsfrågan! Hur ska man nischa sig nu? Undrar vad Torbjörn Fälldin säger däruppe i Ramvik. För HAN har nog knappast bytt åsikt eller "dagtingat med sitt  samvete".

Men det var ju längesen och partier har väl bytt åsikt förr. Minns ju t.ex när V hette VPK och leddes av murare Werner. Var det Kuba eller Albanien som var deras paradis? Idag är de inte kommunister längre.

Eller... kan nån tänka sig en sosseregering som säljer ut allmännyttan på Palmes tid? Eller Erlanders? Skulle inte tro det, va!
Men när det gäller kärnkraften handlar det väl om att välja mellan två onda ting och då väljer man att bromsa ner växthuseffekten. Rätt, tycker jag! En kärnreaktor smutsar inte ner i naturen eller tunnar ut ozonlagret. Istället får vi avfall som ska slutförvaras i ett par tusen år... Pest eller kolera, vad önskas? 

Alternativet vore väl att vi drastiskt sänkte vår standard över hela klotet, men förstås allra mest i i-länderna som Sverige, USA, Japan, Frankrike m.fl Vi kanske ska sluta köra bil, åka på utlandssemestrar, tillverka sånt som skitar ner vår natur och återgå till 1800-talet. Tror inte särskilt många tycker att DET är ett alternativ.

Så det är nog bara att gilla läget! Vi har kärnkraftverk som fungerar utmärkt och ger oss ström till ett hyfsat pris. Det vore ju ekonomiskt vansinne att stänga dem nu. Bygg ut istället och förbjud olje- och kolkraftverk!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards