Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Strategin upplagd o klar! Om nu inte.....

Av Göran - 6 februari 2009 06:07

Visst är det väl fantastiskt!? Här kan man sätta sig och skriva precis vad man vill, precis vad skit som helst och så fort man tryckt på rätt knapp så läggs det ut på nätet så hela världen kan läsa mina oviktigheter!

Och det bästa är att ALLA har samma rätt, förutsatt att man har tillgång till dator och internet.

Sen kan man botanisera runt här och välja om man vill läsa eller ej. Själv är jag ju inte sååå intresserad av små "wanna-be-blondin-bellors" blogg om vilka skor de ska ha på den där festen eller vem som blir fullast där. Men då är det ju bara att låta bli att läsa! Samma gäller de som finner mina ord totalt meningslösa - bara att backa tillbaka och titta in hos nån annan!

Jag, liksom de flesta, skriver egentligen mest för min egen skull. Av nån anledning gillar jag att sätta tankar på pränt. Sen spelar det egentligen ingen roll om nån läser - jag vet ju att hela jorden har tillgång till det om det är så att de vill!

Ska forska lite mer kring det där med utbrändheten idag. Är lite orolig över att jag sover så dåligt... Vaknade c:a 5:15 och kunde inte somna om. Och då hade jag ändå varit uppe till nästan kl 12.

Men jag sov åtminstone i ett sträck de timmarna så jag får väl vara glad över det.  Ofta vaknar jag mellan 1-2 på natten och måste gå upp ett tag och sitta här och göra nåt tråkigt (spindelharpan t.ex.) för att kunna somna om.

För dagen har jag storvulna planer om städning av hela huset. Det behövs annars börjar snart dammråttorna att slåss med varandra!

Men vi får väl se om det blir några krafter kvar... Vissa morgnar går det åt så mycket energi bara till att få sonen att gå till skolan att jag är helt tom efteråt och inte orkar nånting. Vem sa att trotsåldern infaller före skolåldern? Jag lovar, det finns trotsålder ända uppemot tonåren!

Jag tror att jag snart måste hitta något eller någon att TANKA energi ifrån för det är dåligt med det idag. Känns som jag är omgiven av "energitjuvar"....

Visionen för idag lyder - städa först och vila sen! Vilan ska börja i ett varmt bad och sedan ryggläge ett tag på värmedynan. Min rygg krånglar ibland och just nu vill den inte riktigt detsamma som jag.

Men... om jag är snäll mot ryggen så kanske ryggen blir snäll tillbaka!

Tror jag...

Ha en fin fredag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards