Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Surströmming - lika gott året runt!

Av Göran - 6 februari 2009 18:40

Nu är jag faktiskt ganska nöjd med mig själv! Får man vara det? Jo, det måste man väl få tillåta sig ibland.

Inte har jag utfört några hjältedåd precis, bara klarat av "strategin" från imorse så nu doftar huset diskret av Ajax citron uppblandat med lite matos kanske. Längesen det såg sååå prydligt ut här!
Har även hunnit belöna mig själv med en 40-minutare i badkaret. Jag tror att svenska folket badar alldeles för lite, många väljer ju t.o.m bort att ha badkar. Men det är en klart underskattad njutning att ligga i varmt skönt vatten. Avstressande och skönt för kroppen också!

Mitt bad avnjöts dessutom med en skvätt Grants whisky på badkarskanten och det förhöjer ju njutningen än mer! (Tänk om jag haft råd med Mackmyra!) En stund funderade jag om jag skulle ha levande ljus i badrummet också men det känns liksom lite som överkurs när man är ensam.

Så nu ka n jag koppla av med gott samvete och göra mig en lugn helg. D.v.s om det inte sätter i att snöa igen! Det kom litegrann förut idag men det avtog nästan genast, tack och lov.

Imorgon väntar helt andra njutningar. Förra helgen upptäckte jag att jag faktiskt har en burk Oskars surströmming i kylen. Sådär lagom knubbig och fin! Så imorgon kommer en mycket god vän hit och hjälper mig att äta ur burken. Vem sa att man bara kan äta surströmming i augusti?

Om jag inte minns fel åt vi det t.o.m på en nyårsafton under 80-talet och det gick utmärkt, det också.

Nu gäller det bara att hitta på vad jag ska njuta av på söndag... Men det ger sig säkert det med!

 
 
Ingen bild

Hjördis

6 februari 2009 20:25

...och du som vet hur mycket jag tycker om surströmming...och barnledig är jag ju med=)

 
Ingen bild

bitterhalvan

26 oktober 2011 17:53

Men hua, visst är det så.... Bad är underbart!!! Helst skall man se ut som ett russin efter att ha legat och gottat sig i skållhett vatten.Ju varmare vatten jag har ju mindre risk att någon av barnen eller maken kryper ner... Och jag vill njuta själv... men Grants, är inte min grej, jag håller på Tullamore dew, den är ju lite kvinnligare och mildare i smaken och det passar ju bättre till flicksnärtor som mig. och mackmyra är mycket väsen om ingenting, har 2 flaskor jubeleums årgång stående i skåpet och det det smakar just, myr.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Av Göran - Onsdag 20 mars 14:15

Det där med att åka kollektivt kanske inte är så dumt i alla fall! Imorse efter duschen kände jag hur tjockt mitt hår började bli och grämde mig lite över att jag f.n har lånat ut bilen till yngstingen. Men han behöver den ju mycket mer än jag för at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards