Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Göran - 8 februari 2009 07:07

Undrar hur länge ens kropp låter en komma undan med att sova för lite! 4-5 timmar per natt är betydligt mindre än vad som är hälsosamt.

Idag var jag klarvaken strax efter klockan fem och försökte verkligen slappna av och somna om men det var lögn i h-e.

Imorgon ska jag börja jobba efter att ha varit hemma med t.f föräldrapenning i 4 veckor. Förhoppningsvis blir jag då trött på ett annat vis och sover bättre.

Nya arbetsuppgifter har jag ju också, saker som jag bara har börjat lära mig. Och det går allt trögare med åren att lära sig nya saker men det är ju utvecklande ändå. Sen har jag bestämt att imorgon ska jag ringa Gunnar, min f.d chef när jag jobbade i portvakten, och söka den plats de har annonserat ut. Spelar ingen roll om jag så visste helt säkert att jag inte får den, det är bra att visa intresse så de inte glömmer en.

Om nu fabriken överlever... Det är ju uppenbarligen illa med ekonomin! (Se tidigare inlägg från 2/2, "Mazarin AB?") Igår fick jag veta att gratiskaffet försvinner om ett tag. Ingen katastrof iofs men det var lääängesen man behövde ha termos med sig.

Fast det kommer jag nog inte att ha ändå. Endera får automaterna stå kvar men med aktiverat myntinkast eller så kan vi som jobbar turas om att köpa kaffe och brygga själva. Bagateller egentligen men jag kan tänka mig att missnöjet är stort "på golvet".

Idag ska jag leta fram mina gamla papper från senaste svängen hos Viktväktarna och fr.o.m imorgon förklarar jag krig mot mina extrakilon. Har gått så länge och vetat att jag måste och tänkt att jag ska, jag SKA men mer blir det aldrig! Men med start imorgon ska jag räkna "points" igen och väga och mäta mig varje måndagmorgon. Och åtminstone varannan dag såhär i början ska jag avsätta en liten stund till en promenad. Motionsdosen ökas sen allt eftersom till promenader varje dag. Kanske försöka gå och simma nån gång i veckan, använda gymet på jobbet och att börja cykla till och från kneget när det blir barmark igen.

Jag har ett slutmål men jag sätter ingen deadline - det får ta den tid det tar! Jag ska köra med korta delmål istället och sätta upp nya för varje mål jag når. Dessutom ska jag använda bloggen här för att sätta press på mig själv. Skriva om mina resultat varje måndag. Och då vill man ju inte skriva att man står stilla i vikt eller ännu värre- har gått uppåt!

Fast idag tänker jag njuta lite. Tog fram lite räkor igår kväll och de ska användas i en omelett till frunch när jag har skottat bort snön!


Wish me luck! ;-)

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards