Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Göran - 11 februari 2009 21:31

Ännu en dag i mängden... Eller? Idag kom vi ju äntligen iväg till IKEA i Birsta och dotra fick sin nya säng. Att kalla den gamla för skrot är nästan en komplimang till den sängen! Vad man ska kalla MIG som inte sett till att hon fått en ny för länge sen överlåter jag åt andra. Men det har helt enkelt inte gått förrän nu. Och man ska komma ihåg att det finns många, många på vår jord som inte har och aldrig har haft en egen säng.

Nu är det i alla fall fixat och tack vare min eminente vän och kamrat H så baxade vi den uppför trappan till övervåningen och satte ihop den på mindre än en kvart.

För egen del börjar jag få in snitsen med att köra dammsugarbilen efter 2½ dags övning. Det går riktigt bra!

Hann även ett snack med min nye chef sen nån vecka och det var positivt. Jag tror vi ska kunna komma bra överens. Gjorde även ett försök at få honom att återinföra den flextid som togs bort för oss för knappt ett år sen och t.o.m det verkade lovande. Sen återstår ju att se hur mycket han har att säga till om. Toppstyrt är "understatement of the year" när man talar om min arbetsgivare. Och det värsta är att det inte ens styrs inom landet utan från anonyma höjdare i Moskva. Det var lättare när vi hade lokala ägare. Då visste vi bättre vad vi hade att tampas med!

Imorgon startar elitserien igen för mitt kära Timrå. HV71 blir en bra värdemätare om vi är så bra som 6-0 hemma mot Färjestad innan LG Hockey games antyder. HV är bra men inte alls oslagbara så jag har positiva vibbar inför matchen. Dessutom har man idag förlängt kontraktet med superlöftet Magnus Pääjärvi-Svensson vilket skapar framtidstro inför kommande säsong.

Har ingen musiklänk att lägga ut idag men jag önskar Sverige söta drömmar!

Av Göran - 11 februari 2009 00:53

Suck, suck, suck.... Så är man där igen, i sömnlöshetens land! Nog var det väl själva (ni vet vem jag menar!) att man inte ska kunna få sova en hel natt! Inga problem att somna men inom en eller två timmar är jag plötsligt klarvaken. Så då sitter man här för att försöka locka hit John Blund.

Jag vet att jag behöver eller rättare sagt MÅSTE sova mer men jag kan ju inte!

Vet också att jag inte är ensam om det men jag vägrar gå till doktorn och be om tabletter. Exfrun erbjöd mig insomningspiller men jag tackade nej. Tar inga som helst receptbelagda mediciner utan läkarordination.

Ni som läser min blogg regelbundet vet at jag då och då lägger ut musik som jag tycker om och med texter som jag tycker säger oss lite mer än andra . Det ska jag göra nu också och här är det ingen egentlig video utan bara enkla bilder med textremsan rullande för dem som kanske har svårt att hänga med i texter på engelska.

Så varsågod, lyssna på Enya och njut! Eller som det stod på barnens kassettband när de var små; "Titta, lyssna, läs!"




Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards