Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Göran - 14 februari 2009 21:12

En vecka har gått sen första omgången av Melodifestivalen och... Jag minns inte EN ENDA LÅT från förra veckan! Eller... Jo, föresten, ett vagt minne av Caroline af Ugglas i för kort sjuksköterskeuniform och mintgröna boots!

Hon stack ut lite, alltså! Ikväll vete f-n vad som stack ut...

Jag kollade alla 8 bidragen och gissade att det första och det sista skulle gå till Globen. Lili & Sussi och Måns Zelmerlöv, alltså. (Hur det går/gått har jag ingen aning om!) Sen tippade jag Amy Diamond och hårdrockarna The Heath till "andra chansen".

Markoolio, en artist som jag faktiskt har nån sorts respekt för, var en stor besvikelse med sin tunna ballad. Jennifer Browns låt var så j-a stulen som nåt kan vara! Tänkte direkt på en sång som jag hörde som barn, antagligen nån musical-låt som jag inte kom ihåg namnet på - säkert amerikansk! När jag nynnar lite på den tänker jag ungefär... Dusty Springfield eller liknande! Knyckt var det i alla fall!
Sen var det tre tjejer som sjöng country också. Sött men knappast nån Europa-succé!

Lasse Linds låt stank Håkan Hellström lång väg, en artist jag är allergisk mot, men Lasse sjunger ju vansinningt mkt bättre än Hellström och det lyfte melodin ganska mycket!

Tror att jag ska försöka mig på att skapa en opinionsundersökning om "bästa låt som INTE vann"... Kan räkna upp ett helt gäng där! Ska kolla om jag klarar av att fixa det!

Dagen har annars innehållit ett besök på Willys, en promenad i vintersolen och en titt på exets nya hund. Söt valp, javisst! Hoppas bara att de klarar av att ta hand om den nu så det inte går som förra gången de skaffade en hund till....

Hos mig har min fyrbenta sambo, Daisy, åter "gått i barndom" en stund idag. Så sexton år hon är...

Hon for runt och härjade som värsta kattungen här ett tag förut. Men det är väl bra att hon har barnasinnet kvar, det sägs ju att vi mår bra av att bejaka barnet inom oss!

Annars är väl dagens glädjeämne Timrås bortaseger över Linköping! Underbart att vi äntligen har någorlunda fast mark under skridskorna! Nu väntar Djurgården på bortais och jag hoppas att mina rödvita hjältar inte gör som förra gången de slog LHC borta (0-6), ställer ut skridskorna och tror att det ordnar sig av sig självt. Då förlorade man på "Hovet" dagen efter segern mot serieledarna. Denna gång hoppas jag att man behåller ett ödmjukt sinne för då slår vi Djurgården hur lätt som helst!
Timrå mot SM-guld!!!

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll, kära läsare, var ni än är!

Av Göran - 14 februari 2009 07:48

Undrar varför den där säkerhetskoden behövs när man loggar in? Jag menar... Kan man sitt lösenord borde väl det vara tillräckligt säkert? Eller vill de bara kolla att man verkligen KAN läsa när man loggar in...

Eller är det en fälla? Kanske godkänner man, genom att skriva dessa 4 bokstäver, att nån får fri tillgång till ens dator... Kanske kan de ta sig in i ens internetbank och tömma ens konto. Vad snopna de ska bli när turen kommer till mitt då för det är ju tomt eller nästan tomt för det mesta...

Hmm... jag undrar jag!

Om nån som vet varför koden behövs råkar läsa detta, skriv då en rad och berätta, snälla! För att härma 4 bokstäver kan väl inte höja säkerheten?

Idag är det alla hjärtans dag. Den dag då min yngsta dotter blev till (råkar vi veta av olika skäl). 16 år sen nu och till sommaren lämnar hon grundskolan!

Det är också en dag då vi visst ska "älska" varann! Ska vi inte göra det året om?

Ni som tillhör min generation minns förstås Hyland. Lennart Hyland hade många jippon för sig i sina program och ett av dem var "Hylands ABC-bok".

Varje bokstav fick en liten kort vers eller dikt och etablerade konstnärer illustrerade boken som såldes till förmån för nån välgörenhet. Jag minns några verser, t.ex versen för "V"


"Vänlig vecka fort förgår

Bättre vore vänligt år"


Och så tänker jag även kring alla hjärtans dag. Ska vi inte ha alla hjärtans år istället eller alla hjärtans årtusende?

"Nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla..." ringer i bakhuvudet från min barndom. Antagligen Povel Ramelskt, men jag är inte säker.

Ska man inte vara det hela tiden? Så gott man kan i alla fall....

Nej, egentligen är det väl bara för att olika affärsidkare ska få sälja lite extra! Det har ju tillkommit en del såna dagar sen jag växte upp!

Då, på 60- och 70-talen minns jag inte att denna dag uppmärksammades nämnvärt. Men man gör det i USA så då måste vi väl apa efter! Som med Halloween! Det fanns inte en unge som klädde ut sig för att tigga godis den dagen. Och det är väl bara en tidsfråga innan vi firar Thanksgiving också...

Själv ska jag ägna dagen åt tvättberget som väntar på strykning (delar av det), vikning och undanläggning. En underbar vinterdag ute, sol och blå himmel och fem minusgrader, så jag måste väl försöka komma ut på en liten  promenad också innan middagen. Vad jag nu ska bjuda mina änglar på för kulinariska kreationer idag... Kanske Chicky bits, ris och sötsur sås, det var lääääängesen! Eller nåt annat...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards