Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Ibland stannar nästan hjärtat...

Av Göran - 19 februari 2009 20:58

Jag har tidigare berört det där med övernaturligheter (Det okända i TV4plus t.ex.) och kommer säkert att göra det fler gånger!

Idag hände nåt egendomligt som nästan kändes övernaturligt!

Jag kollade lite i förmiddags på de senaste bloggarna här och klickade på en som intresserade mig.

MEN... jag råkade klicka fel och hamnade på en sida där en ung tjej i Sthlm-trakten berättade att hon skulle gå på begravning idag och det var då jag läste namnet på den avlidna som jag nästan frös till. Ska inte skriva ut namnet men låt oss säga att det är såpass ovanligt att jag tvivlar på att det finns fler än en som heter så. Vi nöjer oss med att kalla henne A.

Om det nu är samma, vilket jag är nästan säker på, så hade vi en liten söt historia ihop för c:a 40 år sen. Skulle kanske inte kalla det romans men hade vi varit några år äldre så hade det nog varit det.

Vi gick inte i samma skola utan möttes genom nykterhetsrörelsens barn- och ungdomsverksamhet. På hennes initiativ sågs vi några gånger men var båda ganska blyga för varann, på barns vis, och i minnet ser jag framför mig en ganska tanig liten tjej med den  längsta fläta jag nånsin sett på en flicka.

Vi kom aldrig att betyda nåt särskilt för varann men än idag när jag passerar huset där hon bodde händer det att jag undrar vad det blev av henne.

Och som det verkar så hamnade hon i huvudstaden och nu är hon alltså borta! Och JUST den dagen hon begravs "råkar" jag ramla in på en blogg som nämner hennes ovanliga namn. Märkligt, eller hur?

Vila i frid, A! Jag ska fortsätta minnas vår lilla tafatta "romans" från barndomen varje gång jag passerar det gula huset bredvid motorvägen där du och din pappa bodde!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards