Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Gammal man gör så gott han kan....

Av Göran - 19 februari 2009 22:38

Jag är GAMMAL! Jo, det är bara att inse och acceptera! Förstod det för en stund sen då jag kände hur skönt det var att i lugn och ro se en dokumentär i SVT om Sven "Plex" Pettersson. Denne gigant inom TV-sporten!

Man är nog fan gammal när man uppskattar ett program som inte måste ha en punchline varannan sekund ungefär.

Jag gillar "På spåret" och "Postkodmiljonären" också! Klar pensionärsvarning men det är ju bara att erkänna!
Så frågan är... Ska jag nöja mig med det och skaffa tax, filttofflor och en sån där keps som Plex hade? (Gåstavar har jag redan....)

Eller ska jag försöka rycka upp mig och börja se på alla amerikanska sit-coms som retar gallfeber på mig ganska fort eftersom de blir så förutsägbara när man bara lärt känna rollfigurerna. Och börja säga "ja bah..." istället för "..och då sa jag--" och dricka latte istället för svart kaffe?

Nej, jag får nog kapitulera för den begynnande ålderdomen och skriva mail till cheferna på SVT och fråga om inte Hedebyborna eller Markurells i Wadköping snart kommer i repris. Eller underbara "Hammarkullen"!

Fast man kan ju se det som Ulf Lundell gör i den vackra balladen "På senare år"! Den börjar såhär...


"Fyrtio är din ungdoms ålderdom

Femtio är din ålderdoms ungdom

Det här regnet gör mig tung och sorgsen ikväll

Precis som det gjort varenda höst nu

På senare år..."


YES!!! Jag befinner mig alltså i min ålderdoms ungdom! Vete väl fan om det egentligen gör nån skillnad men det LÅTER helt klart bättre!

Godnatt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards