Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Göran - 22 februari 2009 23:28

I väntan på att gäspningarna ska infinna sig så att det är lönt att lägga sig kan man alltid skriva ett par rader här. Har sett Beck-filmen och tyckte den var riktigt bra. I alla fall klart vassare än Wallander igår!

Finns många andra tankar som skulle behöva komma på pränt men eftersom jag vet att människor som kanske inte borde läsa här ändå gör det så avstår jag från att skriva vissa saker. Kanske jag skulle skaffa en ny blogg och hålla den hemlig... Bara för att kunna skriva allt jag tänker, menar jag!

Jag skrev i ett av mina tidigaste inlägg att jag inte tänker "hänga ut" nån här och så ska det förbli även om det kliar i fingrarna ibland.

Å andra sidan skulle det knappast ha något läsvärde för utomstående heller så det är nog bäst som sker.

På eftermiddagen idag började ljuskronan i vardagsrummet att gunga igen. Det händer lite då och då men för det mesta kan det bortförklaras med korsdrag eller att nån av barnen stökar runt på övervåningen. Men nu var jag alldeles ensam hemma. Ja, nästan i alla fall! Min fyrbenta sambo (katten) var ju också här men hon låg och sov i soffan.

MEN... då ljuskronan satte sig i rörelse tittade hon plötsligt upp. Först på den och sen på tomma luften bredvid bordet under kronan.

Kanske finns det nån logisk förklaring eller så har jag nåt "oknytt" i huset. Men det kvittar vilket egentligen! Det är inget som skrämmer utan tvärtom brukar jag, vid dessa händelser, snarare få en behaglig känsla i kroppen. En slags trygghet, helt enkelt!

Var ute nyss och kopplade in startklockan för motorvärmaren och såg att det har regnat ute! Så imorgon bitti finns risken att gator och vägar är snorhala eftersom det varit kallt så länge och underkylt regn är väl det värsta före man kan få!

Och därmed tackar jag för idag och önskar läsekretsen vackra drömmar!

Av Göran - 22 februari 2009 14:08

Söndag igen! Lite avslaget känns det, tycker jag. Ringt och grattat min ex-svärmor som fyller trekvartssekel idag. Det snöade imorse men inga större mängder, tack och lov!

Kollade lite på min besöksstatistik förut och kan konstatera att jag snittar runt 15 besökare om dagen. Undrar om det är så många som halkar in av en händelse eller om samma människor återkommer... Några vet jag läser regelbundet, t.ex du och du och DU! Jo, jag ser dig allt!

Tyvärr är det ju få som skriver kommentarer för det är nästan roligast!

Avslaget igår också föresten. Såg Melodifestivalen men den här gången var det absolut ingenting som gjorde nåt intryck! Igår var det verkligen beige!

T.o.m Henrikssons Wallander var beige igår, så beige att jag somnade och missade slutet! Nån som såg och kan berätta vem mördaren var? Fotografen? Nej, det vore för uppenbart.

Hans morsa? Det var min teori när jag somnade strax efter att Wallanders dambekant hade "gjort slut" med Kurt. Eller nån annan?

Hockeyn var visst också beige, fast jag varken såg eller hörde. Webradion strejkade från Söderrtälje! Och 2-2- mot stryklaget SSK låter ju inte som nån fest precis...

Men imorgon, då jävlar! Då blir det sittplats i EON arena alldeles intill klacken och om det finns nån match jag vill extra mycket att Timrå ska vinna så är det mot miljonärslaget Frölunda som snodde vår sportchef mitt under pågående säsong ifjol och sen även vår förstecenter Riku Hahl.

Gärna en slakt typ 8-0 mot Skellefteå i förra veckan men huvudsaken är tre poäng, förstås!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards