Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Göran - 1 mars 2009 23:22

Ännu en helg går mot sitt slut! Men den rätta tyngden i ögonlocken har inte infunnit sig än så jag krafsar väl ihop lite oväsentligheter här medan jag väntar på John Blund...

Mest har jag slappat idag. Fast "softat" låter bättre, inte riktigt lika ansvarslöst kanske.

Men visst gör jag ju liiite nytta mellan varven också. Två fulla maskiner med tvätt har det blivit och jag har lagat söndagsmiddag till 2 döttrar och en son samt yngre dotterns pojkvän. Det blev skinkstek tillagad i ugnen i 80 graders värme i c:a 5-6 timmar. Om man tillagar köttet på låg värme under lång tid blir t.o.m skinkstek saftigt och gott, den blir ofta torr och tråkig annars. Marinerade den igår kväll och la den i foliepaket i kylen över natten och sedan i ugnen medan jag låg i soffan och såg folk hasa plank på nederbörden i Dalarna och Tjeckien. Potatisgratängen till köttet uppskattades också av det yngre gardet, verkade det som!

Nu väntar alltså en ny arbetsvecka... *suck* Upp i svinottan och sen iväg till "gruvan". Bergborren som är en del av min arbetsplats pajade i fredags precis när jag skulle gå hem, undrar om nån fiffig mekaniker lyckades laga den utan reservdelar... Antagligen har nån det men om inte så får jag händerna fulla när den bli brukbar igen.

Imorgon kväll ska också elitseriens 4 topplag välja motståndare till kvartsfinalerna. Expertisen tror att Färjestad väljer Brynäs och det vore förstås bra för Timrå för därefter kommer Linköping och så ofta som de fått däng av Timrå i vinter tar de nog hellre Skellefteå. Och i så fall får vi endera Frölunda eller Luleå. Starka lag allihop men nåt säger mig att chansen är lite större mot Luleå än mot de andra.

Nåja, den som lever får se! På torsdag börjar festen med hemmamatch i EON Arena och då kan allt hända!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards