Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Göran - 7 mars 2009 08:15

... och det blev lördag i vecka 10 i det lilla landet Lagom uppe i norr. Mellanmjölkens land, som Jonas Gardell kallade det! Enligt honom är visst mellanmjölk det svenskaste som finns. Jag undrar det jag.....

Men det lär vara så att Sverige är det enda landet som har just mellanmjölk. Vårt språk lär också vara det enda som innehåller ordet lagom. Märkligt egentligen om inte ett sååå användbart ord finns på andra språk! Men å andra sidan har visst eskimåerna en herrans massa ord för snö när vi klarar oss med bara ett.

Vet ni vad jag tycker är det mest pursvenska som finns?

Anslagstavlan i TV! Nu vet jag ju inte om det programmet finns längre men jag vet att förr tänkte jag ofta att ett sånt program kan inte finnas i nåt annat land. Så kanske Anslagstavlan borde K-märkas och sparas till eftervärlden...

Stora frågor som sysselsätter min hjärna denna dag, som ni märker!

Annars funderar jag lite över hur jag ska använda tiden bäst idag. Stora dottern är ledig också och de yngre har "mamma-helg" så kanske hon och jag tar en tur sen. Nån loppis kanske och se om man kan fynda nåt! Ibland hittar man guldkorn hos Myrorna, Erikshjälpen och andra ställen.

Jag vet åtminstone att jag ska göra en lite mer ambitiös frukost om en timme eller så. Det blir lite lufttorkad skinka och äggröra med gräslök. Gott!

Till middag blir det färsk pasta med sås av rökt lax och bladspenat. Måste göra såsen i förväg så kan jag koka pastan i nån paus i hockeymatchen.

Suveränt att Kanal 5 visar Timrås match mot HV71  idag så jag kan se den!

Ha en bra lördag, kära eventuella läsare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards