Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Göran - 10 mars 2009 21:42

Mer snö idag! Det är så man undrar hur mycket de egentligen kan ha kvar däruppe att kasta ner över oss...

Min granne ringde från Spanien ikväll och lät nästan som om han skämdes för att de rest bort IGEN lagom till snöovädret. Hur många gånger det hänt vet varken han eller jag men det har gått så långt att vi skämtar om det varje gång de kommer och säger att de ska dra iväg ett tag. Nu sist sa jag nåt i stil med; "Jaha, Spanien i en månad! Antar att du har bestället rejält med snö, då!" Hur som helst så lugnade jag honom och sa att jag skottar i mån av tid och ork.

Annars har jag, utom skottning och sedvanligt hempyssel efter jobbet, legat i soffan och myst till "Mästarnas mästare". Man måste berömma dessa idrottare som visar samma vinnarvilja som när de var aktiva. Just idag var det Per Elofsson som imponerade allra mest. Tyvärr har jag missat rätt många avsnitt (såg de första) och var lite besviken att "mystomten" Wassberg inte var kvar. Det finns en historia om honom som kanske är sann, kanske inte. Men jag berättar den ändå.

När han fick sitt första barn var han kort efteråt i farten i tävlingsspåren och blev intervjuad i samband med ett lopp. Reportern var väldigt intresserad av barnet men Wassberg svarade undvikande. Till sist tyckte reportern att han åtminstone kunde berätta hur stort barnet var vid födseln och Tomas sa: "Tja, han var väl runt en halvmeter!"

Om ryktet är sant bär den grabben än idag smeknamnet "Halvmetern" fast han säkert är betydligt längre nu...

Imorgon har Timrå nästa bortamöte mot HV71 och visst hoppas jag på ett mirakel i bibelbältet men misstänker att det blir 2 strykmatcher nu och att HV sen slår spiken i Timrås kista på lördag. I så fall är det ju bara att gratulera dem och börja ladda för nästa säsong men... Större under HAR ju faktiskt hänt också. USA-Sovjet i OS-hockeyn 1980 t.ex

Nu ropar kudden förföriskt att jag ska komma och lägga mig så jag avrundar med att än en gång önska Sverige godnatt ovetandes om var ni befinner er. (Typ... Godnatt Sverige, var ni än är!) 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards