Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Göran - 21 mars 2009 14:17

Se, nu tittar lilla solen fram igen! Alldeles just precis nyss bröt solen genom molnen och tittade in genom mitt fönster.

Jag var på väg att sätta mig och blogga igår kväll också men var för trött efter 12 timmars arbete. Tänkte då på de som jobbar skift på samma fabrik, de jobbar ALLTID 12 timmar. Fast.... de jobbar 2 dagskift och 2 nätter och är sen lediga i sex dagar. Jag  hade en 40-timmarsvecka bakom mig när jag gick för att vikariera några timmar i portvakten. Och det gick bra FAST jag var orolig innan. Man tappar rutiner på 4 månader men efter bara en timme var det som om jag aldrig varit borta. Höll på att få panik när första telesignalen kom och jag svarade. "Helvete, hur var det man gjorde med växeln!", tänkte jag. Men fingrarna kom ihåg, de dansade iväg så enkelt till rätt knappar. Nu är det i alla fall gjort och det lär dröja innan jag hamnar där igen, om jag nånsin gör det.

Hemmajobb idag, i den mån jag orkar. Har bytt lakan i sängen och håller på och tvättar en laddning vitt och ljust. På eftermidagen ska jag bänka mig vid TV;n och hålla tumme för Skellefteå, enda norrlandslaget som är kvar i hockeyslutspelet. Men nu tror jag att jag kliver i skorna och tar en promenix i vårsolen!

Av Göran - 21 mars 2009 10:04

Nostalgi? Ja, för fan, den här låten kom väl 1982 eller nåt sånt men den ger fortfarande härlig vårkänsla. Sen heter den ju också precis som idag "21/3" och inte "Dansa utan skor" som man kanske skulle kunna tro....

Så vrid upp volymen och upp och dansa! Utan skor förstås!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards