Alla inlägg den 2 april 2009

Av Göran - 2 april 2009 21:43

... är den nya starttiden för min arbetsdag fr.o.m imorgon! Denna rubrik är ett experiment - jag vill se hur mycket antalet läsare ökar just idag med den rubriken. Men det är sant också, jag SKA börja jobba kl 6 hädanefter! Ingen big deal egentligen, det är bara en halvtimmes skillnad. Och i slutet på arbetsdagen är det skönt att komma hem liiite tidigare.

Vi "livegna" på "gruvan" är omgärdade av tusen regler och föreskrifter och fler blir det för varje dag. De flesta av ekonomisk natur men även en väl utvecklad drift från arbetsgivaren att detaljkontrollera sin personal.

Geografiskt sett är fabriksområdet ganska stort så vi som jobbar 700-800 meter från omklädningsrummen får se till att planera så man kommer i tid. För stämpla in får man nämligen bara göra på sin arbetsplats!

Jag måste alltså vara där en halvtimme innan för att byta kläder från topp till tå och därefter ta mig till fots till arbetsstället. Efter jobbet ska jag gå tillbaka och sedan tar det c:a 20 minuter att bli såpass ren att man kan ta på sig sina privata kläder och åka hem.

Slutsatsen av detta blir för mig att arbetsgivaren tycker att det viktigaste är TIDEN!

Tiden då jag stämplar in och ut, alltså. Och att jag reggar mig på rätt ställe på området. Vad jag eventuellt åstadkommer däremellan läggs inte så stor vikt vid (utom att det alltid är för lite, förstås).

Har hört talas om att det finns arbetsgivare som visar uppskattning mot sin personal. Och även min födkrok har en massa vackra ord i personalpolicyn. Ord som ingen jävel följer! Ord som utvecklande, intressant och engagemang för att nämna några. Där står inte ett ord om det viktigaste - tidsregistreringen!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards