Alla inlägg den 17 april 2009

Av Göran - 17 april 2009 07:02

Morgonkaffe i lugn och stillhet vid datorn utan att behöva skynda sig det minsta? På en vardag??? Det är jag inte bortskämd med precis!

Men idag är det ett faktum tack vare flera faktorer. Dels är de yngsta hos sin mamma, den äldsta har åkt till jobbet men framför allt så har jag annat jobb denna vecka. Sista dagen idag men jag får väl passa på att njuta av den ljuva vårmorgon som råder. Inte förrän kl nio behöver jag åka till jobbet! Sen jobbar jag till kl. sex ikväll.

Längesen jag skrev nu, det har liksom inte blivit av! Iofs satt jag en kväll här och påbörjade ett inlägg om nåt men då vann John Blund över blogglusten.

Och vad jag ska skriva om nu visste jag egentligen inte när jag satte mig här så vad det blir får vi väl se.

Att jobba i portvakten betyder att man hör en del på radio och hela dagen igår upprepades hela tiden nyheten om åklagaren som hävdar att barnmorskor som skriver ut p-piller till tjejer under 15 medverkar till våldtäkt. Alla vet ju att den s.k lovlighetsåldern är 15, inte minst ungdomarna själva men hans påstående är ju så dumt så man bara häpnar. Massor av tjejer käkar ju p-piller mot menssmärtor, ska de inte få hjälp med det? Eller vad menar karln?

Om man resonerar som han så måste vi förbjuda försäljning av en väldig massa saker. Knivar och andra vassa föremål KAN användas för att skada eller döda. Brännbollsträn, diverse metallstänger och annat likaså.

Datorer måste också förbjudas annars kanske säljaren medverkar till olagligheter via internet! Bilar.... Nej, försök inte! Då blir det bara fortkörning, fyllekörning och brott mot stopplikt och andra hemskheter.

Tändare och tändstickor KANSKE används till mordbrand om de får säljas, och läkare får ALDRIG skriva ut sömnmedel eftersom dessa KAN användas för att ta livet av nån.

Jag säger som Ronny Eriksson; "Man blir som trött!" Motivet till den där åklagarens utspel måste vara att han vill ha publicitet, han vill skapa sig ett namn och på det sättet kanske få fart på sin karriär. Men jag tror han gjort bort sig även inom rättsväsendet. Såg en snutt av SVT;s debattprogram med Janne Josefsson igår där mannen var gäst. Då försökte f.d justitieministern Bodström förklara för honom hur han m.fl hade tänkt då lagen skrevs om men han hävdade att han själv förstod lagen bättre än en av dem som utformat den. No more comments!!!

Solen lyser över Sundsvall idag och himlen är blå. Som så ofta får det mig att tänka på en låttext av husguden Ulf Lundell och den får avsluta detta inlägg. Sånhen heter "Dagen" och detta är sista raderna...


"Det är en tidig morgon i mitten av april

Vinden mojnar, hela världen står still

Det är gott att leva!

Trots allt!"

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards