Alla inlägg den 19 april 2009

Av Göran - 19 april 2009 22:13

Ännu en helg går mot sitt slut. Ska titta klart på Van Veteren i fyran innan sängen. Den är lite seg men ändå klart intressant och just denna repris känner jag inte igen så jag har nog inte sett den.

Helgen har varit lugn och skön. Största ansträngningen var väl att byta till sommardäck på dotterns bil. Tanken var väl att jag skulle byta även på min men en bil var vad min rygg klarade idag.

Imorgon får jag också en lättnad i rådande ekonomisk torka, då kommer det välsignade barnbidraget! Tack och lov betalar Förskingringskassan (Ja, jag kan inte kalla dem bättre än så!) fortfarande ut det på utsatt dag. Annars är de ta-mej-fan HELT hopplösa! Jag skickade in en försäkran för t.f föräldrapenning första veckan i februari tillsammans med ett läkarintyg men väntar fortfarande på ersättning för sista veckan. Jag har tillsänt dem ett brev där jag vädjade om snabbare behandling av mitt ärende och jag har väntat mig genom deras gigantiska telefonkö vid flera tillfällen i samma ärende men utan resultat hittills.

Så man undrar så smått... Tycker våra ansvariga politiker att det är ok att folk ska behöva vänta så förbannat länge på sina pengar? Antagligen gör de det eftersom de tydligen inte gör nåt åt det!

Jag tycker att det får räcka med åtstramning nu! Hur var det Palme sa, på sin tid? "Det är inte svångrem vi behöver i Sverige - det är svängrum!"

Det var också han som myntade uttrycket; "Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!" Alltså inte TV-figuren Sally (Maria Lundqvist) även om hon också använde de orden.

Men jag inser förstås att det bara är en dröm från min sida. F-kassan kommer inte att få några ökade resurser för att bättre klara sina åtaganden utan får nog fortsätta att bränna ut personal. I detta cynismens tidevarv!

Godnatt!

Av Göran - 19 april 2009 08:41

Vad trött jag blir på några nätvänners envisa mailbombande! Några stycken nätvänner (mest kvinnliga) förser mig dagligen med diverse humoristiska mail som jag dessutom förväntas att skicka vidare till x antal av MINA vänner. Det är dock nåt jag nästan aldrig gör!

Visst är en del av mailen klart roliga och skrattframkallande men det blir liksom för mycket! Några av dem innehåller också fullständigt meningslösa tester av alla möjliga slag. Man ska svara på 25-90 frågor och sen räkna ihop poängen och läsa av sen vem de anser att man är. Typ... "Vilken Astrid Lindgren-figur liknar du mest?"

Vem f-n bryr sig? Har aldrig tänkt i de banorna och undrat om jag är en Emil-typ eller mer Tant Berg i Lotta på Bråkmakargatan.

När man passerat 50-strecket är man kanske för gammal för sånt där. Det känns lite som testerna som fanns i de veckotidningar som tjejer läste när jag var tonåring och jag ogillade dem redan då.

Men allra värst är de där breven där det utlovas guld och gröna skogar, vällingregn så skeden svämmar över, rikedom och lycka utan gräns. FÖRUTSATT ATT MAN SKICKAR DET VIDARE INOM 5 MINUTER TILL MINST 10 VÄNNER!!!

Men hallå!!! Om det finns nån 50 plussare i världen som för ett ögonblick tror på sånt så kan jag säga direkt att han/hon är i behov av vård!

Precis samma gäller för de som, liksom jag, får mail från nåt holländskt lotto att man vunnit en (eller flera) miljon!

Skulle inte tro det, va! Ingen vinner väl nåt utan att åtminstone köpa en lott? Eller...?

Tur att papperskorgen i hotmail rymmer mååånga skräpmail!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards