Alla inlägg den 24 april 2009

Av Göran - 24 april 2009 17:16
"Titta på din form. En lång tid att besluta sig för att skriva till dig eller inte. Som jag väntar på ett svar från er. Och jag vill hitta en man med en allvarlig fråga för mig. Man skulle vilja få ett svar från dig. Och för att lära känna dig närmare. Jag önskar att vi kunde dela bilder. Mitt namn är Mariya skriva mig på min E-post: ........."



Dessa rader kom i min mailbox på Vilda webben idag. Inte så ofta man får nåt där nuförtiden överhuvudtaget! Men detta, till synes skrivet av nån som inte behärskar vårt språk fullt ut, kom alltså idag. Och jag river mig i skallen för att försöka förstå det. Ok, det mesta blir begripligt om man tänker efter lite men det som INTE är begripligt är varför en ung, vacker tjej på 26-35 (åldersgrupp enligt hennes hemsida) skriver detta till en utfattig, överviktig 51-årig fyrabarnsfar.

Grunnade lite om hon kan vara nån sorts lycksökerska som chansar på att jag har pengar som går att lura av mig. Eller nåt annat....

För jag har svårt att tro att nån som åldermässigt kunde varit min dotter skulle bli intresserad av mig för några andra orsaker. Och jag är inte precis intresserad själv heller av nån så mycket yngre. Visst, det kanske kan vara lite kul ett tag. Men sen då? När nyhetens behag gått över...

Vad har man att prata om? Om man växt upp i 2 olika tidsepoker har man inte så mycket gemensamt.

Fast jag kanske missförstår. Övertolkar, liksom!

Hur som helst så skrev jag ett vänligt men lite avvaktande svar så vi får väl se om jag hör nåt mer eller om hon upptäcker att hon gjort ett misstag.

Och liiiiite smickrad måste jag väl medge att jag blev! Inte ofta, överhuvudtaget, som nån kvinna visat intresse för min enkla person och definitivt aldrig nån så ung.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards