Alla inlägg den 25 april 2009

Av Göran - 25 april 2009 22:56

"Jag odlar - alltså finns jag!" Vet inte om jag kommit på detta uttalande själv eller om jag hört eller läst det nånstans. Men bra är det! Eller hur?

Idag har jag sått  diverse frön som ska ge mig endera ögonfröjd (blommor) eller nytta för kroppen (tomater och gräslök).

Jag har alltså omvandlat mitt sovrum till växthus och sått frön för tomater, gräslök, lejongap och andra små blommor som jag hoppas ska förgylla min lilla trädgård denna sommar.

Egentligen är jag väl ingen större odlare men jag har iaf sett till att husets skörd av tomater, gräslök m.m är tryggad den kommande säsongen. Så u väntar jag otåligt på att det ska börja växa också i dessa mina små odlingar.

Jag kommer garanterat att jubla vid minsta åsyn av små gröna blad i dessa små plastkrukor. Bl.a har jag sått smörgåskrasse i två små plastlådor som tidigare innehållit plommontomater.

Så med rosten på Renaulten lagad, med gräsmattan krattad (åtminstone på framsidan) känner jag mig ganska nöjd med inledningen av denna helg! Att sen Sverige slog Österrike klart i premiärmatchen av hockey-VM är ju bara ren bonus.

Nu har jag tagit fram karré ur frysen så mogondagens grillning är tryggad. Troligen blir det Hasselbackspotatis till köttet.

Och med det bjuder jag svenska folket godnatt! Må ni sova som det anstår en kung! Var ni än befinner er!

Av Göran - 25 april 2009 17:19

Undrens tid är icke förbi! Borde väl kanske klättra upp och rita kors i taket här för hör och häpna; Yngre dottern räfsade upp gräsmattan på framsidan idag. Visserligen fick jag själv frakta bort löven men det var ju vackert så!

Jag föreslog det imorse och jag lät säkert ironisk men till min förvåning sa hon ja. Och inte nog med det - det blev gjort också och bra gjort dessutom! Sen har hon även städat undan sina vinterskor ur hallen så det ser ganska hyfsat ut där också.

Det är vår i Sundsvall idag, nästan sommar t.o.m Underbart soligt och varmt och flera grannar har legat ute och myst i solen medan det på vår gård pågick aktiviteter hela tiden. Själv har jag ägnat mig åt nåt så tröstlöst som att laga rost på en Renault Megané. Ett evighetsprojekt för hur noga man än är så blossar det upp på nytt efter c:a ett halvår. Men nu är den i alla fall renslipad och grundmålad med rostskyddsfärg så nu ska den färgen härda ett par dagar innan jag spacklar och lackerar.

Sen har det ätits tacos här till kidsens stora glädje! Och visst äter jag det själv också utan att må dåligt men nog hade jag lika gärna käkat en hederlig svensk kalops t.ex Om vi får samma fina väder imorgon blir det grillning ute! Jag ska försöka orka spola rent altanen sen så vi kan ta fram utemöblerna imorgon och kanske t.o.m sitta ute och äta middag!

DET var inte går, det!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards