Alla inlägg den 28 april 2009

Av Göran - 28 april 2009 22:28

En tisdag som ffått mig att undra "Är det verkligen säkert att det inte är måndag idag?" Ännu en i raden av "one-of-those-days"! En skitdag, alltså!

Massor av arbetstid fick läggas på telefonsnack och svar på sms som inte ledde nånvart alls. Och mitt i eländet ringer dotra och säger att tvättmaskinen tvärstannat mitt i programmet...

Så jag ringde min tama husmekaniker och vädjade om hjälp. Tack och lov visade det sig "bara" vara en liten metallsticka som fastnat i ut-pumpen och när den avlägsnats funkade maskinen igen. Enligt den kunniga expertisen här i huset kom den troligen från en behå så om nån kvinnlig läsare kan berätta för en stackars korkad karl hur man tvättar såna UTAN att bitar av byglar eller vad det är ramlar loss så vore jag evigt tacksam!

Hade antagligen hittat den själv också om jag bara hade försökt men eftersom jag vet hur magiska fingrar han brukar ha så tyckte jag det var lika bra att ringa redan från jobbet.

Mina egna fingrar är visst lite felmonterade när det gäller såna där saker. Man brukar tala om "tummen mitt i handen" men när det gäller mig så har jag nog tummen nånstans på ryggen eller möjligen i armhålan...

Men, men.... ALLA kan ju inte vara tekniskt skickliga!

Möte med skola igen om yngstingens skolgång och det drog som vanligt ut på tiden tills det riktigt kröp i mig. Och eftersom jag därför kom hem så mycket senare än vanligt föll jag för frestelsen att beställa pizzeriamat. Jag hade ju faktiskt tagit fram kyckling ur frysen som skulle bli middag men den har jag grillat ikväll och tjänar en stund imorgon e.m istället.

Konstigt med såndär hämtmat egentligen... De första tuggorna smakar det jättebra och man myser gott åt att man unnar sig nåt "för en gångs skull".

Men snart bleknar den där känslan och det dåliga samvetet sätter in. Och detta förvärras sen för att kulminera när man ätit upp och känner den där spymätta känslan som man vet bara leder en till ryggläge för att smälta alla dessa kalorier innan man orkar nåt annat. Och då börjar man även ifrågasätta om det verkligen var värt dessa pengar. Som normalt sett hade räckt till middag i 4-5 dagar om jag lagat själv...

Nåja, imorgon är en ny dag med nya möjligheter till förnedring och besvikelser över helt nya eländen som man kanske inte ens visste fanns!

Eller är det då det stora  "LYFTET" kommer? Den som lever får se!



Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards