Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Göran - 22 maj 2009 22:21

Tänk att det blev fredag den här veckan också! Fast jag ska väl inte gnälla egentligen - jag har ju bara jobbat varannan dag! Tisdag blev nåt så ovanligt som en sjukdag,(vet inte när det hände sist men många år sen var det) och torsdag var ju röd dag så då var jag ju ledig ändå.

Men helgen är ändå lika välkommen! Äntligen har vi åter fått igång sonens dator så jag har lite mer tillgång till min egen. Fast det är inte brist på tillgänglighet som hindrat mig att blogga utan brist på inspiration.

Och NÅN gång i livet kanske man ska öva på att hålla käft när man inte har nåt att säga (en metafor - för detsamma gäller ju även det skrivna ordet).

Snart är det val till EU-parlamentet också och jag vet inte ett skit om vad respektive parti vill på den nivån. Lyssnar man på debatterna så vill alla ha lägre skatter, lägre arbetslöshet, bättre miljö, mindre koloxidutsläpp etc., etc., etc. i all oändllighet! För att inte tala om klassikern....; "Vård, skola och omsorg!" (Ja, just det, det är ett SÅNT år i år!)

Så då måste man väl sätta sig in respektive partis tänkta väg till detta paradis-Europa. Men frågan är väl om man blir klokare av att försöka eller bara mer förvirrad. Man börjar allt mer förstå den där 70-talssketchen med Hasse & Tage om Robert Lind i Kramfors...

Nej, det känns allt mer som om EU-medlemsskapet har flyttat makten ut från Sverige, längre bort från oss fotfolk. Och vi är än mer lurade än nånsin! Nu kan de ju verkligen göra som de vill med våra surt förvärvade slantar!

Fast strunt i det! Det är helg så låt oss alla njuta av den, fattig som rik!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards