Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Göran - 27 maj 2009 22:00

Sitter och skummar lite bland andras bloggar här och de flesta är väl ungefär lika intressanta (eller ointressanta) som min egen säkert är för andra.

Men ibland ser man en rubrik som får en att haja till.

"Lydnadsträning" hade nån som överskrift och genast reagerade jag med ett "Yes, DET är precis vad som behövs här! Vart skickar man dem och vad kostar det?" Men när man sen läser så är det förstås jordens antiklimax - det handlade ju såklart om hundar...

I en annan rubrik stod namnet på ett varuhus och när man läste så löd texten "Köpt nya jeans. Dyra!"

Det var alltså HELA bloggen!

Hmmm... det är nog som jag länge har anat - jag skriver alldeles för långa inlägg! Tänk om man hade den där förmågan att uttrycka sig kort och koncist! Säga massor med få ord. Och vara nöjd med att slänga ut en fyra ord lång blogg! Men jag är väl snarare expert på att säga lite eller inget alls med en herrans massa bokstäver och ord...

Nåja, det är ju kanske också en konstart!

Även denna vecka känns kroppen redan idag som om det vore fredag imorgon. Lite tufft att som 51-åring anpassa sig till en helt ny verklighet på jobbet! Genom åren i det där företaget har jag tidvis jobbat med saker som skulle få nackhåren att resa sig på många som aldrig har sett det. Slitsamma arbeten i extrem värme. Som att skotta blötsnö i en bastu, brukade jag beskriva det för att folk skulle förstå det där med tungt jobb i hög värme.

Idag har fabriken byggts om till modern teknik där hjälpmedlen är många och bättre än nånsin men jag känner ändå ofta att "det var bättre förr!"

Bättre på så vis att bemanningen var mycket mer generös och tillät täta pauser för återhämtning. Sånt finns inte idag överhuvudtaget!

Imorgon blir det åtminstone fysisk återhämtning eftersom jag ska på fackligt uppdrag hela dagen. Så sen får man väl försöka bita ihop och pina sig genom även fredagen så blir det ju helg sen.

Då funderar jag på att plantera ut mina egenodlade tomatplantor och fixa en liten spaljé åt dem att klättra på. Om det inte regnar förstås eller om jag är för trött....


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards