Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Göran - 30 maj 2009 21:41

- Hur gick det med fisketävlingen?

- Det bidde ingen fisketävling...

- Bidde det ingen.... Vad bidde det då då?

- Det bidde ingenting...

- Ingenting?

- Just det!


Näää, det bidde ingen fisketävling! Jag brände mig på ögat på jobbet igår, två små sår - ett på vardera ögonlocket på höger korpglugg. Imorse hade de svällt upp och det räckte att gå till brevlådan och hämta tidningen i detta strålande underbara väder så kände jag att jag inte skulle kunna vistas i solen idag. Så jag har vackert fått hålla mig inomhus större delen av dagen!

Lite trist när det varit full sommar ute och jag är ledig och allting men inte mycket att göra åt. Jag får försöka vara glad att mina reflexer fortfarande tycks fungera så jag hann knipa ihop ögonen när stänket kom. Hornhinnan var oskadad, tack och lov! Så ett par småblessyrer på ögonlocken och några ögonfransar mindre får jag väl leva med!

Vi är två i familjen som haft "tur i oturen" denna vecka! I måndags totalkvaddade dottern sin bil men klarade sig undan med småblessyrer och lite ömma mjukdelar här och där. Bättre det än att bilen totalkvaddat dottern! Men... av kostnadsskäl (försäkringsbonusen) var bilen reggad på mig så mina 75 % bonus ryker väl all världens väg nu, tänker jag.

Fast liv och hälsa är ju fortfarande sååå mycket mer värdefullt än plåt, bilglas och pengar så det är bara att gilla läget.

Och pingst är det också. Hänryckningens tid.... Själv är jag så lagom hänryckt idag men jag hoppas det blir lite bättre tills imorgon. För då ska jag ha roligt i så fall! Då ska gräset klippas igen och så ska jag anlägga en tomatodling och sätta ut mina små plantor så solen får göra sitt med dem.

Imorgon! Då jävlar! Då "tar vi dom"!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards