Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Göran - 31 maj 2009 22:06

Ännu en helg till ända! Och vilken helg sen! Nja, inte har jag väl haft några stora upplevelser men jag talar om vädret. Alldeles underbart, rena högsommaren!

Igår tvingades jag visserligen undvika solen p.g.a mitt brännskadade öga men idag har jag varit ute nästan hela dagen. Och gjort nytta också!

Tänkte skriva "arbetat" men då får jag väl kommentarer om det förstås... Jag kallade det ju för arbete när jag vaxade bilen för ett tag sen och blev nergjord av "småbloggskommentatorn" för det.

Så idag har jag väl "fritidssysslat" antar jag... Med gräsklippning, ogräsrensning, plantering av diverse växter samt lite städning av huset.

Svetten är numera avduschad så man luktar konvalj igen. På tal om det så tror jag att jag ska plocka in lite av de liljekonvaljer som växer så rikligt i skogsbrynet här utanför. De kan få stå i en vas på köksbordet och sprida väldoft ett par dagar.

De yngsta är just hemkomna från kryssning med TV-båten Cinderella och verkar hyfsat nöjda med sin resa. Imorgon är det skola för dem och arbete för mig. Så det är väl dags att inta horisontalläge...

Sov gott, Sverige för det tänker jag göra!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards