Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Göran - 6 juni 2009 08:05

Bloggandet har tappat lite tempo ett tag nu. Misstänker att det följer ens mentala, psykiska kurvor. Det går upp och det går ner. Har kanske varit mer ner nu ett tag. Men har man ingen inspiration är det väl bättre man låter bli än att krysta fram nåt "bara-för-att"!?

Kylslagen och gråmulen nationaldag, blir nog ganska lugnt. Jag ska pyssla om mina tomatbebisar lite och den lilla köksträdgård som jag anlade förra helgen men annars blir det nog mest vila.

Bara en vecka kvar i fabriken nu innan mitt "sommarjobb" börjar. Jag blir "utlånad" till portvakten fr.o.m nästa måndag och det ska bli skönt för kroppen att få lite andrum. Den talar dagligen om för mig att vi (jag och min kropp) inte är 25 längre. Så att sitta i växeln, ta emot beskökande, släppa in och ut transporter av olika slag ska bli såååå skönt som omväxling till det tuffa kroppsarbete jag annars har.

Det enda jag kommer att sakna är väl "gänget". D.v.s mina 2 arbetskompisar i det egna arbetslaget samt den mycket roliga S som städar på avdelningen och oftast fikar och äter med oss. Hon har haft en "elev" med sig också den här veckan - thailändska K som är en av de genomsnällaste människor jag känner. Hon har dessutom så nära till skratt och har dragit med oss andra under veckan. Så mitt i bedrövelsen har vi haft sjukt kul ändå.

K hade med sig thai-käk till oss allihop igår. Hon hade beräknat för 4 personer, sa hon, och vi var 5 som åt så glasnudlarna, vattenkastanjerna och bambuskotten var på väg ut genom öronen på oss och ändå var nästan hälften kvar då vi inte orkade mer.

Följde med dotra igår kväll för att titta på en bil men den var en besvikelse. En likadan som den kvaddade men inte på långa vägar lika välskött. Dessutom var det oljedropp under den och inte gick den bra heller så vi önskade damen som ägde den lycka till i sina fortsatta försök att sälja men jag rädde henne även att sänka priset rejält. Hon tittade misstroget på mig men jag vidhöll och sa att eftersom bilen legat på "Blocket" i snart 2 mån. utan att bli såld så beror det på nåt och priset var skyhögt i förhållande till skicket. Så det är bara för dottern att leta vidare....

Nationaldag idag också... Behöver vi egentligen en sån? Vi har ju för tusan inget att fira! I grannländerna är det ju annat, de firar ju dagen då de blev fria på ett eller annat sätt. Tar vi oss ur EU nån gång så kan vi göra den dagen till nationaldag men till dess tycker jag vi kan lägga ner den här dagen och återinföra annandag pingst istsället. Den inföll ju alltid på en måndag så man var garanterad ledighet den dagen om man jobbade dagtid.

I år känner jag mig lite lurad p.g.a att denna dag infaller på en lördag....

Nu börjar det nästan bli dags för nån sorts frukost, tror jag. Kanske man ska smojsa ihop lite äggröra....

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards