Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Vad tycker ni om vädret? Är ni för eller emot?

Av Göran - 14 juni 2009 21:12

Så har man avnjutit/genomlidit en helg igen! Det har nog varit lite av båda sakerna om jag ska vara ärlig. Men som omväxling så sitter jag inte och gruvar mig för morgondagens arbete! Fr.o.m imorgon så slipper jag damm, smuts och diverse gaser förutom möjligen att kanske lite bilavgaser tränger in i vaktlokalen ibland. Men det är inget jag lidit av tidigare så det går nog bra nu med. Kroppen slipper tunga lyft och det tror jag den mår bra av just nu för den känns rätt sliten.

Inte så mycket har blivit gjort i helgen. Hade tänkt dammsuga och skura golven imorse men dotra hann före och vägrade släppa skurmoppen ifrån sig. Inte för att jag stred sååå hårt för att få den men.....

Vad tycker ni om vädret då? Är ni för eller emot? (Som Ronny Eriksson brukar säga om allt möjligt)

För regnat har det ju gjort både igår och idag så kanske t.o.m bönderna borde vara nöjda. Minns en sommar i slutet av 70-talet när flera arbetskamrater var s.k trottoarbönder. D.v.s att de drev nån form av jordbruk paralellt med skiftarbete på fabriken.

En av dessa var en typisk väderterrorist, en såndär som aldrig  är nöjd med vädret. Vi kallar honom Gustav, för så hette han. En annan man på skiftlaget var mer normal i sina väderpreferenser och älskade sol och värme. Tomas hette han. Tomas och Gustav hade många hetsiga diskussioner om både väder och andra saker och när Gustav kom tillbaka efter sin semester så skulle Tomas till att börja sin. Gustav klagade svårligen över värme och torka, hans höskörd var riktigt dålig det året.

I samma stund som Tomas gick på semester slog vår herre på alla sprinklers han hade och det öste ner så gott som oavbrutet under alla hans fyra veckor. När han sen kom tillbaka var det första han gjorde att stega fram till Gustav, spänna ögonen i honom och ryta: "Är du nöjd nu då? Bondjävel!"

Med glimten i ögat, visserligen, men ändå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards