Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

"Släpper mera väder"... (Är ni för eller emot?)

Av Göran - 17 juni 2009 21:33

"Bara snön som fattas...." Så sa min arbetskollega när jag kom till jobbet imorse! Han hade haft 8 grader hemma hos sig innan han åkte strax före kl 6 på morgonen. Vart tog sommaren vägen? De härliga helgerna i maj - var det allt vi fick i år?

Jodå, jag vet att det rent tidsmässigt är mycket kvar av sommaren och att det än hinner bli värmeböljor så vi klagar för det istället. Men det KÄNNS inte så just nu! Snart midsommar men det känns mer som om vi vore i oktober och bara väntade på snön...

För snart en månad sen planterade jag ut tomatplantorna jag drivit upp inomhus. Då var det rena högsommarvädret och jag förväntade mig att de skulle växa så det knakade. Men de har knappt blivit större alls.

Men nog gnällt om det nu! Nu ska vi vara positiva en stund.

I tre dagar har jag jobbat som portvakt nu och det är lika kul att komma tillbaka varje gång för man möts av idel glada leenden från kunder som kommer ihåg och känner igen en.  

En annan positiv sak idag var medarbetarsamtalet med den chef jag har i mitt "vanliga" jobb. Han var så nöjd med sin personal (Ja, med mig också!)att det nästan blev pinsamt. Jag skämtade om det med kollegan P när jag kom tillbaka till vaktlokalen efteråt. Sa att såna där medarbetarsamtal ju är mest obehagliga för man blir så generad av allt beröm.

Skämt? Javisst, men det låg ju ändå lite sanning med i det också.

Men.... beröm betalar inga räkningar och så länge dessa samtal inte har nån anknytning till lönesättning känns det halvt om halvt meningslöst att ha dem. Har bloggat förut om avsaknaden av lönesystem på min arbetsplats och tycker att det är rent bedrövligt! Efter dagens samtal undrade jag om chefen varit lika översvallande om det varot lönesättning med i bilden. För med de betyg han satte på mina insatser hade det nog varit svårt för honom att inte ge mig ett rejält lyft då.

Men... "talk is cheap", som de säger i Amerika! Och i det här faller var det ju t.o.m gratis! Däför låter jag inte tuppkammen växa alltför mycket p.g.a det.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards