Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Göran - 28 juni 2009 07:47

Söndag morgon och himlen är blå! Hoppsan, det där låter som början på en sångtext. Kanske man borde byta karriär och skriva banala små dansbandslåtar om hjärta/smärta!
En sak är dock helt säkert att jag aldrig nånsin skulle kunna jobba med - jag blir aldrig bilmekaniker! Har gjort tappra försök nu under helgen eftersom min kära gamla SAAB behöver lite omvårdnad just nu. Men utan min gode vän och husmekaniker hade jag aldrig fixat att demontera vattenpumpen och sätta dit den nya. Fortfarande återstår utmaningen att få dit den nya generatorremmen och termostaten men det tar vi itu med ikväll!

Varför ska bilkonstruktörerna krångla till allting så mycket? En gång i tiden ägde jag en Volvo 245 (-82;a) och på den kunde en enarmad apa byta vattenpump och fläktrem hur enkelt som helst. Jag som inte alls har nån talang för det klarade det på mindre än en halvtimme. På min nuvarande bil är det ett flerdagarsprojekt!

Enklast och bäst vore förstås att lämna in bilen och hämta den när den är klar men.... Bilmekaniker är ju också människor och ska ha lön så det blir ju så j-a dyrt! Därför ber jag helllre händiga kamrater om hjälp och försöker själv FAST jag har tummen mitt i handen!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards