Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Göran - 12 juli 2009 12:55

"Michael Jackson är inte död", "M.J iscensatte sin egen död", "M.J blev mördad".... Och så vidare....

Karl´n hann inte ens kallna innan spekulationer och konspirationsteorier rullade igång. Föga förvånande visserligen - samma teorier har ju förekommit tidigare när berömdheter går bort vid för tidig ålder.

Elvis, Marilyn Monroe, Palme, John F Kennedy, Adolf Hitler m.fl

(Fast nog tror i alla fall JAG att åtminstone Hitler har dragit sin sista suck - annars skulle han väl vara 113 år om jag räknar rätt!)

Vad kommer det sig av att det blir sådär? Är det bara tidningarnas sensationslystnad? Att de vill sälja fler lösnummer och därför hittar på de där ryktena? Eller är det fans som inte vill acceptera sanningen och intalar sig själva att deras idol k a n s k e kan vara vid liv.

Elvis, Monroe och Kennedy har ju människor nästan gått ed på att de sett på diverse platser i eller runt USA och jag trodde själv nästan att jag såg Palme på stan här en gång tills han började prata på nån bred dansk dialekt.

Och.... hur känns dessa spekulationer för de närmaste? Att veta att ens anhörig är död och borta men se tidningar skriva feta löp om att han/hon kanske bor i Alaska, Hawaii eller Vladivostok.

Tidningsbranschen är en smutsig bransch - tur att jag aldrig blev journalist som jag ville ett tag i min gröna ungdom!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards