Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Göran - 27 augusti 2009 22:18

Tänk ändå vad världen har förändrats under min nära 52-åriga jordevandring! Ta bara det där med TV!

I min barndom var TV;n enkanalig och svartvit. I detta medium utvecklade legendariske Bengt Grive sina målande färgbeskrivningar av konståkares dräkter så att man själv fick tolka det som man ville.

De första program som jag minns att jag såg var nåt som hette "Småstad" menjag minns inga detaljer så det kan väl inte ha varit sååå bra. Sen minns jag också "Villervalle i söderhavet" som sändes innan jag ens börjat skolan.

Undrar om något av dagens program kommer att finnas kvar i mitt minne om sådär 20-25 år. (Om jag lever då...) 

När TV2 kom var det en stor händelse. Jag minns att vår TV var så gammal (en sån där med skjutbara luckor så att den såg ut som ett skåp då den var avslagen och luckan stängd) att man måste ha en s.k TV2-tillsats för att kunna se båda kanalerna.

Min moster blev den första i släkten att köpa färg-TV och jag minns hur stort det kändes att få se Lennart Hyland m.fl i färg.

På den tiden såg man fram emot sina favoritprogram. Så är det inte nu. I alla fall inte för mig. Idag har det liksom gått inflation i underhållning.

Jag har runt 20 kanaler men sällan eller aldrig visas nåt som jag känner att jag absolut måste se. Så frågan är om mångfald alltid är bra!

Ikväll visade trean "Du är vad du äter". Inte var det många minuter jag tittade men tillräckligt för att väcka funderingar. Hur mycket i den sortens program är fejkat och tillrättalagt för att skapa "bra TV"? För det är ju så att utan undantag brukar Anna Skippers adepter "trilla dit" på varmkorvar, gräddbakelser, pizzor och annat och då lurar alltid furir Skipper i vassen och avslöjar dem obönhörligt.

Men för all del, skulle hon ringa på min dörr och vilja forma om min kropp så gärna för mig!

Ta föresten hit "Lyxfällan" också! Inte för att jag har en massa dyra prylar köpta på kredit men min ekonomi är en tragisk historia ändå.

När sedan dessa två program har gjort mig slank och stilig och fixat mina finanser kan ju det amerikanska "Extreme homemakeover" få komma och totalrenovera huset samtidigt som de fem gaykillarna i "Fab 5" kommer och stylar upp mig till oemotståndlighet. Sen vore det väl f-n om inte halva Sveriges undersköna damer skulle hänga i klasar här utanför....

Håhåjaja... Här sitter man och drömmer! Och det fast jag inte ens somnat ännu! Nej, det blir nog att stiga upp strax före kl. 5 imorgon också och hasa sig iväg till slit och släp i en varm, dammig, skitig fabrik. Och kanske unna sig en flaska gott vin till helgen. UTAN att Anna Skipper kommer med några elaka pekfingrar! Det är nog lika så gott att man har det som man har det!

Tror jag ska se Postkodmiljonären imorgon, kanske...

Godnatt alla mina kära ordbrukare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards