Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Göran - 30 augusti 2009 22:12

Jag blir visst inte förkyld längre. Inte på riktigt i alla fall. I yngre år var jag visserligen sällan sjuk då också men en gång om året ungefär brukade jag däckas ordentligt med rejäl feber, hosta och snuva.

Kan inte riktigt säga när det upphörde att vara på det sättet, vet bara att jag inte varit ordentligt förkyld på 4 år.

Jag skrev för ett par dagar sen att jag kände av början till förkylning och nånstans där är jag kvar ännu. Lite hängig men inte riktigt sjuk!
Kanske var det diverse regeringars försämring av sjukförsäkringen som "botade" mig liksom de botat så många andra från småkrämpor. Eller kanske tillåter jag inte mig själv att vara sjuk längre.

Hur som helst så har nämnda tilsltånd gjort att helgen blev ganska "beige". Inte mycket har blivit gjort, bara det allra nödvändigaste.

Och imorgon är det arbetsdag igen. Måtte ingen dag denna vecka likna föregående fredag för det var bland det värre jag upplevt på nuvarande arbete!

Såg på TV att Sverigedemokraterna jobbar stenhårt på att ta sig in i kyrkofullmäktige dår jag bor. Jag brukar aldrig bry mig om det valet men i år ska jag definitivt rösta (på nåt annat än SD) eftersom soffliggandet på valdagen är SD;s stora chans. Vid lågt deltagande kan det räcka med 30-35 röster, sa vår biskop i TV. Så i år kommer jag att rösta och upmanar alla andra att göra likadant. Rösta på samma som ni brukar till riksdag eller kommunfullmäktige om ni inte vet vad partierna vill, men gå och rösta!

Jag kan inte SD;s partiprogram men jag vet att det inte precis förespråkar rasism eller främlingsfientlighet. Men jag vet också att INGET annat parti lockar fler (procentuellt sett) rasister än de gör!
Sånt måste bekämpas, anser jag. På demokratiskt vis i öppen debatt och vid valurnor i samtliga val.

Det högerpopulistiska "Ny demokrati" med Ian och Bert tog sig in i riksdagen på 90-talet. Låt oss inte släppa SD så långt!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards