Alla inlägg den 3 september 2009

Av Göran - 3 september 2009 22:17

... Och så har vi alltså officiellt gått över till höst då! September är ju första höstmånaden. Just idag gratulerar vi högertrafiken som fyller 42 år.

Jag minns omläggningen jätteväl! Jag gick i fyran då och vet att jag var ute rätt tidigt på cykel för att titta på det märkvärdiga att det plötsligt blev rätt att köra på fel sida.

Höst innebär också svampplockning och jag hoppas kunna komma iväg en sväng kommande helg ut till mina hemligaste platser för att vittja dem på, förhoppningsvis, välväxta kantareller, taggsvampar, Karl-Johan, fårtickor och blodriskor m.m Troligen dröjer det ännu några veckor innan favvosvamparna, trattkantarellerna, sticker sina små bruna trynen ur marken men det betyder ju bara att man har nåt att längta till!

Dagen innebar lite fysisk återhämtning eftersom jag suttit i skyddsombudsmöten hela dagen. Men imorgon lär jag ha desto mer att göra eftersom rapporter från verkligheten sa att ingen ersatt min frånvaro idag.

Men från och med imorgon ska jag jobba mycket lugnare, ta ner mina ambitioner lite, hålla min pliktkänsla på en rimligare nivå!

Jag har accepterat att kandidera som huvudskyddsombud och då måste man ju föregå med ännu bättre exempel och inte gena eller stressa för att försöka hinna så mycket som möjligt. Så jag får försöka leva mer som jag lär; Att "man hinner bara det man hinner"! Och sluta ha dåligt samvete om jag lämnar jobb. Det visar ju bara att vi är för få för att hinna med allt på ett bra sätt.

Så devisen; "Det blir vad det blir" ska hädanefter vara min paroll. Så enkelt det låter FAST det är så j-a svårt.

Hur som helst så är det endast en arbetsdag som skiljer oss från helg nu och det borde man väl klara, tycker jag.

Favoritgrannen har börjat köra bort grejer redan fast visningen av deras hus äger rum först nu till helgen. Mäklaren hade sagt att de måste "strippa" huset på allt personligt innan visningen. Det ska synas att nån bor där men inte vem, tydligen. Tråkigt att de flyttar, såna grannar växer inte på trän!

Men man får väl hoppas att de som kommer istället också är vettiga människor.

Sovdags snart nu! Godnatt kära ordbrukare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards