Alla inlägg den 17 september 2009

Av Göran - 17 september 2009 22:24

Nog är det egendomligt - ett antal människor per dag läser min blogg FAST den legat för fäfot och nästan dött ut sista tiden. Varken inspiration, tid eller ork har funnits särskilt ofta och då blir det liksom ingenting skrivet!
Ändå har jag besökare! Bara idag innan detta skrevs hade 17 unika personer besökt den!
Detta är ett mysterium för mig och jag kan för mitt liv inte fatta varför.

Veckan närmar sig obönhörligt fredag och det känns bra även om jag inte utfört nåt nämnvärt fysiskt arbete. Idag t.ex bestod det fysiska i att spela bowling. Roligt förstås även om jag saknar varje uns av talang.

Mindes en episod från ett klubbmästerskap i korpklubben på jobbet där jag är medlem sen några år.

En arbetskamrat, vi kallar honom Sven, tar dessa KM på blodigt allvar. Till skillnad från mig som vet redan innan jag åker hemifrån att endast en jordbävning eller ett mirakel kan hindra mig från att knipa jumboplatsen.

Så skedde även den gången och vid prisutdelningen fick jag en sparbössa i plast föreställande en bowlingkägla. Sven, som kom tvåa i elitklassen (jag spelar i den lägsta klassen såklart) och hade slagit mig med åtskilliga hundra poäng blängde surt på mig vid kaffebordet medan han idiotförklarade mig och mina jämngoda spelare.

"Hur fan kan man åka hit och VETA att man kommer sist och tycka att det är okej?". sa han.

Antagligen var han sur för att han inte vann...

Men jag lyfte leende min lilla sparbössa och svarade: "Tja, jag fick ju i alla fall pris! Du fick visst ingenting, du?"

Då blev han ännu surare och pratade inte mer med mig den kvällen och inte på ett bra tag efteråt heller.

Men jag tycker faktiskt att det är en mänsklig rättighet att tycka nåt är roligt ÄVEN om man är sämst i världen på det! Även nollor har rätt att bowla!

Helgen närmar sig och nu har min kloka sida glömt hur lång tid det tar och hur jobbigt det kan kännas att rensa svamp. Efter vad jag såg förra helgen och efter det väder vi haft brinner jag nu av längtan efter att kliva i gummistövlarna och ta korgen med mig till skogs för att skörda alla de där som var för små. De som vi lämnade förra gången!

Jag borde väl ägna helgen åt lite noggrannare städning här hemma men... Plocka svamp är roligare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards