Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Höstdepp light

Av Göran - 24 oktober 2009 10:51

Idag är det verkligen höst! Sådär riktigt grått och trist. Ni som läst Sven Nordqvists "Stackars Pettson" för era barn förstår kanske att jag kommer att tänka på den bara av att  titta ut genom fönstret.

Tack och lov är inte min katt på långa vägar så sprallig som Pettssons Findus utan hon låter mig vara ired. Antaglligen tycker hon att det är lika tråkigt som jag tycker.

Tyst och stilla i huset. De två yngsta är hos mamman och den äldsta pluggar inför nästa tenta så hon gör heller inget väsen av sig just nu. Skönt men ovant att det är sååå lugnt!

På måndag ska jag börja jobba igen efter x antal veckor med yngstingen för att få igång hans skolgång. Kan väl inte säga att jag har lyckats ens hälften så bra som jag hoppades innan men en liten bit har vi ju kommit i alla fall. När saker inte går som man tänkt sig tror jag att det är bra om man kan glädja sig lite åt de framsteg som ändå gjorts.

Och visst har det väl gått framåt även om jag skulle önska att det gått betydligt bättre.

Men det ska i alla fall bli skönt att komma tillbaka till "gruvan"! Och det blir mjukstart för de tre första dagarna ska jag vikariera i portvakten. Så då får jag åtmiinstone mitt lystmäte när det gäller att träffa folk för där gör man det hela tiden. Såväl i levande livet som per telefon!

Ungarna har höstlov så de kommer att vara hemma i veckan.

Sen är det visst haloween också nästa helg... Märkligt att detta amerikanska påfund tycks ha etablerats som tradition även här i Sverige. Vad ska vi införa härnäst, tro? Thansgiving, kanske! Eller börja fira 4;e juli? 

En god vän tror att haloween blivit populärt p.g.a barnen. Att det är för att de gillar att klä ut sig och knacka dörr för att tigga godis. Och visst är det en del av det hela men sanningen är ju förstås att köpmännen älskar såna här helger då de kan lura på oss en massa extra onödigheter som vi inte köper annars.

De annonserar stort och pyntar butikerna för att underblåsa yran och tjänar förstås pengar på det. Och eftersom vi vanliga dumskallar så gärna låter oss luras så funkar det.

Nej, insidan av mitt huvud verkar inte vara i toppform idag. Undrar om det kan hjälpa om jag besöker min kurdiske frisör och fixar till utsidan av skallen en aning...

Får konsultera mitt konto och se om jag har råd att slanta upp hela 150 bagis som det kostar....

Hoppas ni, mina kära ordbrukare, får en trevlig helg! Jag måste hitta på nåt nu för att inte dö av leda...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards