Alla inlägg den 14 november 2009

Av Göran - 14 november 2009 07:45

Måste bekänna en sak... Jag har ingen sida på Facebook. Idag är man tydligen en suspekt figur om man inte har det för en del tittar väldigt konstigt när man säger det. Inte heller finns jag på Bilddagboken eller nån annan av de där sajterna där man visar upp sig själv och sitt liv i ord och bild.

Nej, denna sIngelfarsan finns bara här på bloggplatsen plus att jag sen länge är medlem på vilda webben och på Stayfriends.

Mysko? Ja, kanske är det så men då får det vara det. Det finns mer som är jättekonstigt med mig.

Jag har t.ex ingen kamera på min mobiltelefon heller. Inte heller GPS, MP3 eller ens radio finns det i min Nokia. Jag är så gammalmodig att jag är nöjd med att kunna ringa, sms;a och ta emot bilder. Idag tycks ju de där manickerna behöva ha alla möjliga tillbehör utom just dessa basic funktioner. Min ska visst gå att surfa på nätet med om man är villig att betala för det men vad ska jag med det till? Jag kan fortfarande läsa ett sms utan glasögon med har svårt att se på den lilla skärmen vad bilder föreställer. Så hur i herrans namn skulle jag klara att t.ex läsa Aftonbladet eller ett mail?

Hur ser dessa saker ut om tio år, tro? Kommer man att kunna skicka sin mobil för att handla mjölk eller att gå ut med hunden? Kommer de att hämta tidningen åt en? Nej, föresten, papperstidningarna är ju på väg ut....

Men brygga kaffe och bre en macka kanske de borde klara då!

Bara att konstatera att man råkade få det här livet i ett väldigt expansivt tidevarv. Helt otroligt hur mycket som hänt på teknikfronten under min livstid! I min barndoms lekar med jämnåriga minns jag att vi fantiserade om telefon där man kunde se den man pratade med. Och ett system där t.ex ett taxibolag kunde kolla på en karta var alla deras bilar befann sig. Eller en bandspelare som kunde spela in TV-program.

Allt detta är ju gammal skåpmat numera och det är inte mycket som förvånar en längre. Men vad gammal man känner sig om man tänker på att när man var liten fanns bara en TV-kanal. Och den var svartvit...

Undrar vad dagens barn berättar för underliga anekdoter som får deras barn och barnbarn att häpna över hur primitivt de levde i sin barndom...

Slut på funderingarna! Nu ska jag ägna mig åt att njuta av denna förvinterlördg. Måste städa lite här men jag ska försöka hinna lite avkoppling också. Det ljusnar ute, så sakteliga men himlen är grå och det liksom "luktar" snö i luften. (Svårt att förklara, det där!) Än har vi inte mer än att gräässtråna fortfarande syns men det är vitt på marken i alla fall. Men jag tror att det kanske kommer mer idag!

Sist vill jag önska Timrå IK all tur i världen idag när de möter serieledarna hemma! Gå ut på isen och ha kul - ingen kan väl kräva seger mot svenska mästarna men går man ut för att ha roligt är chansen stor att det blir en skräll!

Ha en fin helg, kära ordbrukare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards