Alla inlägg den 29 november 2009

Av Göran - 29 november 2009 08:49

Söndag morgon! Lugnt och tyst! Det är gott att leva! Trots allt...

Sonen har sin ett år äldre kusin på besök sen fredag kväll men grabbarna snarkar ännu och lär så göra ett bra tag till.

Kusinen är inte till minsta besvär men den egna telningen har varit en p.i.t.a (pain in the ass) sen vi hämtade hans kusin i fredags. Han bytte personlighet fullständigt såfort kusinenn klev in i bilen, blev sådär 5-6 år ungefär.

Jag försöker slå dövörat till och undviker i möjligaste mån att låta mig provoeras men efter timmar av barnsligt beteende, efter 100 försök att kommunicera med honom som man gör med en 13-åring har det hänt att jag ilsknat till ett par gånger. Egentligen är det ju såklart bäst att bara ignorera sånt beteende och jag försöker verkligen men det går liksom inte hur länge som helst.

Men de tycks ju i alla fall ha roligt, grabbarna. De är sådär fnittriga som jag minns från mina egna tonår att en del tjejer kunde vara. Inga killar jag kände brukade hålla på så men nu ser jag att detta beteende alltså är könlöst. Har nog mer med ålder och utvecklingsnivå att göra. Och jag som trodde att "kiss-o-bajs-stadiet" var passerat med flera år...

Ute är det frost och t.o.m lite pudersnö på marken. Jag välkomnar faktiskt snön nu! Det har varit så mörkt och så blött så länge nu att det skulle vara fint med några cm nysnö så det blev lite ljusare ute.

Och Timrå vann igen igår! Linköping kämpades ner i hemmahallen och äntligen har vi näsan över kvalstrecket. Hoppas vi klarar att inte bara stanna kvar där utan helst klättra några pinnhål till.

Dagen ska ägnas åt att plocka fram lite mer första-advent-grejer, bara 2 ljusstakar än så länge. Kanske jag tar en skogspromenad också, ska höra med min fyrbenta sambo om hon vill hänga med.

Ha en underbar söndag, kära ordbrukare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards