Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Puh.....

Av Göran - 17 februari 2010 22:30

Dagen snart slut och jag känner av den i hela kroppen. Med några få undantag värker nästan varje del av denna hög av kött, ben, hud, mjäll och fett m.m

Men så har det också varit en nästan osannolikt tuff dag,

Upp 04:45 och iväg till "gruvan" efter en snabb kopp kaffe och ett par mackor medan dagstidningen genombläddrades i all hast.

Därefter en slitsam men effektiv arbetsdag på ordinarie arbetet innan det var dags att snygga till sig lite för att vikariera som portvakt/växeltelefonist/allt-i-allo till kl. 17.

Dottern hade lovat att fixa middag till sig och lillebror och gissa om det syntes i köket när jag kom hem.

Stormen Gudrun kan slänga sig i väggen! Förödelsen i mitt kök var total - det liknade mer Jerusalems förstörelse. Men efter många suckar och stön hade jag fått undan efter de två latmaskar som bor under samma tak som jag. Dessa lågväxta individer (av arten "barn") tror antagligen att jag älskar att röja köket och resten av huset och lämnar därför välvilligt kvar det mesta av det de drar fram ur skåp och lådor.

Och eftersom jag jobbar 11 timmar även imorgon fattade jag raskt beslutt att förbereda morgondagens gastronomiska upplevelser redan idag. Köttfärssås skulle det bli, var meningen. Men... det fanns varken krossade eller passerade tomater hemma så det fick bli biffar istället av köttfärsen.
Men medan jag höll på att röra ihop smeten kom jag ihåg att även mjukt bröd var slut men att det fanns jäst hemma så jag beslutade att baka eget matbröd också.

Så jag smojsade ihop en deg som fick jäsa medan biffarna stektes. Sen vilade jag lite under jäsning nr 2 och när så brödet var gräddat oh klart var det dags för lite fysisk träning i form av snöskottning.

Sonen hjälpte till, helt oombedd, så det gick ganska lätt ändå. Men jag hann inte mer än in genom dörren och hälla upp ett glas vatten innan jag hörde det karaktäristiska ljudet av snöplog. Bara att klä på sig och gå ut igen, alltså!

Men nu är det klart och det är kanske inte så konstigt att kroppn nu känns som om den fått nog av motion för idag.

Det är ett hårt liv att vara ensamstående, heltidsarbetande förälder!

Så... skaffa aldrig jobb, hus, barn, katt eller bil, kära ordbrukare! Det blir bara en massa besvär av det! Men nu förtjänar jag att få vila, tycker jag..

Så godnatt Sverige, var ni än är och vad ni än gör där!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards