Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Göran - 16 mars 2010 16:32

Attans vad jag var inspirerad idag då! Ett nytt inlägg IGEN! Det mååste bero på att jag haft en så hektisk och spännande dag. Eller nåt....

Jo, här har man varit ute på äventyr, må ni tro! Knappt hade jag hunnit svälja lunchpölsan förrän jag skulle på "dejt" med Gips-Lena - en av sjukhusets berömdheter som omnämns med största respekt av alla för sin yrkesskicklighet. Hon rev vindsnabbt av mitt operationsgips och snitsade till ett nytt innan jag ens hann gäspa.

Därefter rullades jag tillbaka upp på avd. 14 och trodde väl att jag skulle få tillbringa resten av tiden fram till middag tittandes ut genom fönstret över snöig skog eller lösandes korsord. Men inte då!

Nej, då bar det iväg på röntgen igen! Var de inte säkra på att de lagat mitt ben, tänkte ja. Men det är visst rutin och jag måste ju medge att det är lite häftigt att man kan fotografera mina ihoplappade benpipor och skruvar och stålplattor i dem genom gips och allt!

Efter dessa äventyr har jag dessutom haft besök så tiden har gått ovanligt fort idag! Nu ska det bli spännande att se om middagen består av fisk eller korv.

Smakmässigt kan det bli svårt att avgöra!

Det var därför vår herre gav oss matsedlar att läsa, kära ordbrukare!

Vi ses! Förr eller senare!

Av Göran - 16 mars 2010 12:07

Jag hade väl egentligen tänkt skriva ett par rader redan igår men krafterna räckte inte. Jag blev uppryckt ur sängen vid sju igår och fick veta att nu j-ar skulle det duschas och det fort för sen skulle det opereras.

Så jag spratt förstås upp med ett lyckligt "Äntligen!!!" och med benägen assistans av 2 vård-änglar tvättades jag med s.k Hibiscrub och därefter fick jag se på när mina salsbröder avnjöt sin frukost. Själv fick jag ju inte äta före operation utan bara ligga och dregla och se på när rumskompisarna smaskade i sig torra limpskivor med smaklös ost och gråaktig skinka. Och den delen gick väl an, det var värre med kaffedoften. Denna last är jag ju svårt hemfallen åt!

Och sen fick jag veta att operationen var uppskjuten. En timme eller så. Sa man.

Klockan blev två innan jag slutligen rullades in i slakthus 4 för att skäras i, sågas och skruvas i. Operationen gick bra och jag var mestadels vaken. Sen blev det "UVA", uppvakningsavd. nån timme tills de kände sig säkra på att jag hade överlevt.

Tillbaka på sal 6 fick jag så änteligen dagens första näringsintag i form av spagetti och nåt de kallade skaldjurssås. Som vanligt hade köksmöstaren lyckats undvika allt som kan liknas vid smakämnen. Kryddor är visst bortrationaliserade!

SEN... släppte bedövningen på allvar! Och då fick jag, rent ut sagt, så jävla ont att bloggandet hamnade sist på priolistan. En lista som just då toppades av pjål, gnäll och ämmel!

Nu har jag sovit (sporadiskt), ätit frukost och en hel del medikamenter så det känns liiiite bättre. En läkare på ronden tyckte att jag nog kan åka hem imorgon.

Mjaaaeee..., det får vi väl se! Det förutsätter dock att jag blir bra i ryggen först.

Just nu ligger jag och smälter landstingets pölsa med potatis o rödbetor. Tror inte jag har ätit pölsa på denna sida om millennieskiftet. Och det lär dröja minst lika länge till nästa gång...

Aprpå pölsa drar jag mig till minnes en skylt/plansch som en kamrat hade i sitt kök på 70-talet. Där stod på ålderdomlig svenska och med snirkliga bokstäver...


"I dettaa kök får under inga omständigheter alkohol serveras

Utom till fisk


Såsom fick skall räknas all mat

Utom pölsa


Skulle dock mot förmodan pölsa serveras i detta kök

(Hvilket Gud förbjude)

Må även denna räknas såsom fisk"


Jojo, kära ordbrukare, så kan det vara! Nu ska jag snart få träffa den berömda "Gips-Lena" och lägga om betongsuggan om mitt vänstra ben! Vi ses o hörs!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards