Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Aldrig mera Folksam

Av Göran - 24 juli 2010 08:56

Jag flyttade mina försäkringar igår. Inget som var planerat men blev en självklarhet efter ett telefonsamtal med Folksams kundtjänst.

Det började med att dotterns moped (som är reggad på mig) skulle tas i bruk igen efter reparation av skadorna som tjuven/tjuvarna åstadkom på den,

Ett rutinärende trodde jag förstås, bara att ringa och tala om att mopeden åter skulle försäkras. Av nån anledning frågade jag om månadskostnaden och fick ill svar en summa som var närapå dubbelt så stor som innan avställningen för en månad sen. Jag frågade varför och fick svaret att det berodde på att jag har skulder och betalningsanmärkningar.

Det finns en förklaring varför jag har det men jag går inte in på den här, det låter bara som bortförklaringar och det vill jag inte hålla på med. Men sanningen är att dessa skulder finns och det är förstås inget jag är varken stolt eller glad över.

Men.... Betalningarna till Folksam har jag skött prickfritt och därför övergår det  mitt förstånd hur de kan anse sig ha rätt att bestraffa en trogen kund sen 20-talet år med chockhöjda avgifter. Men så var det och när jag frågade om också mina andra försäkringar skulle drabbas av detta fick jag veta att premien för trafikförsäkringen på min kära SAAB också den skulle fördubblas.

Givetvis sa jag omgående upp allt samröre med detta ockerföretag och flyttade alla försäkringar till Länsförsäkringar. Där fick jag t-o.m lägre premie än jag haft hos Folksam innan höjningarna.

Detta beteende mot en kund som skött sig exemplariskt gentemot dem är inget annat än rent svineri. Ocker är ett ord som kommer upp.

Sen förstår jag inte heller riktigt matematiken bakom detta. Jag menar.... Om nån har skulder så tyder väl inte det på att man har överflöd av pengar och därigenom större betalningsförmåga! Eller?

Jag hade förstått dem om det var så att de haft nåt att klaga på angående betalningarna till dem eller om jag haft onomalt många skador. De har knappt behövt betala ut nåt alls utan jag har varit en mjölkko för dem i alla år.

Men Folksam kommer att tappa många kunder när folk upptäcker det här så jag tror de blir tvungna att ändra sig så småningom. Men för mig spelar det ingen roll - Jag har betalat min sista premie till dem!

 
 
Gubbfan

Gubbfan

26 juli 2010 09:19

Bra!

http://Gubbfan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards